Tuesday 29 March 2011

Dari Ujang ...... Apa kata kat oang?



RATU PERUPOK YANG SUNGGUH MEMPERSONAKAN....

Kalau macam inilah pendirian Tok Guru dalam isu-isu begini...memang sahlah kes Perupok, Selinsing dan Bukit Payung tu selamat sampai bila-bila. Tak heran juga kalau lepas ni bercambah lagi kes yang serupa, akan serta merta diampunkan oleh Tok Guru.
Konsepnya mudah saja. Kalau anda mendedahkan aib orang lain, walaupun aib itu akan memudaratkan masyarakat secara keseluruhan pun, anda berdosa besar. Anda tidak layak menjadi pemimpin.
Pelik.....aku bangun tidur pagi tadi, tiba-tiba aku separuh bersetuju pulak dengan pendirian Tok Guru.
Dosa orang yang melakukan perbuatan itu, belakang kira. Anda wajib melindungi pelaku itu supaya perbuatannya kekal rahsia, nanti kita jugak yang malu.
Buat apa susah-susah fikir pasal video seks Nuar Brahim?
Dia dan awek Cina tu suka sama suka. Apasal kita tumpang susah hati? Bukan kita kena bayar perkhidmatan awek Cina tu pun. Datuk Eskay yang bayar. Dah dia sanggup jadi sapi, teruskanlah jadi babi pulak. Janji jangan burukkan nama UMNO, jangan libatkan PM dan kerajaan.
Bukan macam kes Nuar ngan Saipul. Memang kita patut beri sokongan pada Saipul yang teraniaya.
Bagi aku, kalau kes ni settle pun, akan ada lagi kes yang sama, melibatkan orang yang sama, tapi mungkin berlainan pasangan. Pasal, itu adalah hobi dia. Boleh ke kita sekat hobi semulajadi orang?
Elok kita fikirkan bagaimana nak menyatukan anak-anak muda Melayu supaya menumpukan perhatian kepada menyelamatkan bangsa dan negara. Usaha bagaimana nak kekalkan kuasa dari direbut oleh komunis yang sedang menanti kapal kita pecah. Memberi tumpuan pada menimba ilmu sebanyak mungkin, memperbaiki ekonomi supaya taraf hidup diri dan keluarga menjadi lebih baik. Bila ada duit, ada kuasa, kita jadi kuat.

Kita pastikan anak cucu kita pada masa kan datang tak terjerumus dengan benda-benda macam ni sudahlah...Dosa dia, dia punya pasallah...bukan share kubur ngan kita pun..

Pedulikan cerita sampah yang karektornya terdiri dari sampah sarap juga. Mungkin juga ini konspirasi komunis nak memecahkan kapal kita...baik kita jangan terlalu asyik maksyuk dengan isu-isu koman macam ni...
Yang penting kita jangan bagi peluang langsung dah orang-orang macam ni jadi pemimpin. Dah tau, dia terlibat, sudahlah. Jangan ikut, jangan raikan dia lagi. Itu je...
Menyala-nyala mata Lan Mantoya yang sedang makan cucur bawang mendengar kata aku ni....sori la Mantoya....bukan aku nak kenen kau.....kengkadang mulut aku pun terbabas jugak....
 
KelisaDuri kata......................Betoila tu elok la betobat.....Hat edar gambar.......Hat tulih blog ......hat buat kerja  mcm tula... belajak stop.......Tapijgn lupa gak hat mangkok ayun yang dok kata ataih pentas. dalam hutan sawit, hutang getah , hutan manggis kerana hampa ni pun ketegori mengata kat org. gak... Tak kira lah pakai cap apa, cap katika , cap kerih ka , cap bulat ka atau cap bertangkup..........ok   Kominih dok nanti kita wei.....nak ngap.....

No comments:

Post a Comment

TAK KISAH KATA LAH APA PUN... JANGAN MENYALAHI UNDANG 2 DAH LER...