Monday 28 May 2012

KERAJAAN PERPADUAN YANG MERAPU





Pemimpin Pakatan Rakyat mengeluarkan kenyataan yg ditandatangani oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim (PKR), Datuk Seri Abdul Hadi Awang (PAS) dan Lim Kit Siang (DAP)  menolak bulat-bulat idea penubuhan Kerajaan Perpaduan UMNO & PAS.

Pakatan menyifatkan idea itu sebagai fitnah dan tohmahan jahat serta disifatkan tindakan terdesak UMNO untuk menggugat kekuatan pakatan pembangkang. Sedangkan idea penubuhan Kerajaan Perpaduan mula diutarakan oleh Datuk Seri Abdul Hadi Awang kepada UMNO.

Idea penubuhan Kerajaan Perpaduan disambut baik oleh UMNO namun sebaliknya ada di antara ahli PAS tidak berminat dengan idea tersebut termasuklah Datuk Nik Aziz Nik Mat yang membangkang sekeras-kerasnya idea Presiden PAS M'sia.

Pada pendapat anda semua, adakah PAS benar-benar ikhlas mewujudkan Kerajaan Perpaduan dengan UMNO sebelum perbincangan dan keputusan pemimpin Pakatan Rakyat dikeluarkan semalam?

Dan,

Adakah tindakan PAS ingin mewujudkan Kerajaan Perpaduan bersama UMNO disebabkan rasa kecewa dengan PKR & DAP yg dilihat tidak sehaluan dengan prinsip perjuangan asal Pakatan spt dilaungkan sebelum pilihanraya 12 lepas?

 Tetapi apa bila kita perhatikan sesaorang yang ingin berbincang semestinya dia tak akan meletakan syarat terlebih dahulu sebelum berbincang...MELAINKAN ORANG YANG TAK NAK BERBINCANG...   UMNO lah yang terbaik


                                                            

                                        Bersama Barisan Nasional..........

                                                          

                                                    HIDUP UMNO.

1 comment:

  1. kalau dh fanatik tu nak buat cam mana kan. cthnya cam bola la kan kalau dah penyokong tegar manchester united tu apa berlaku pun tetap man.u baik bagus, sokong tetap sokong, betul tak?.politik pun sama la.genius dan cerdik penjajah2 barat ni, berjaya mwewujudkan jati diri kepartian dalam hati2 orang2 kita.jadi kita akan tetap berpecah belah walau apa pun yg berlaku ,walau siapa pun berkuasa.terima kasih kerana telah membuang masa saya di blog yang cetek pemikiran yang cam ni.

    ReplyDelete

TAK KISAH KATA LAH APA PUN... JANGAN MENYALAHI UNDANG 2 DAH LER...