Monday 18 April 2011

Dato T nak kena tangkap..... DSAI nak kena apa?

Melihat kepada perkara yang sedang dihabohkan oleh pembangkang Dato T nak kena tangkap KD kata wajar pun ... tak kan nak biar org. tayang blue flem rata2... Inilah lambang kerajaan Malaysia telah sedia memberikan keadilan untuk semua tak adelah macam PKR yang nak cari keadilan untuk seorang ... KD setuju dgn entry yg dibawa oleh ANTI JUMUD......


Saya cuma ingin berkongsi sedikit kupasan berkaitan dengan semua pembaca budiman bahawa kenyataan yang dibuat oleh Dato Acryl Sani, Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman bahawa ‘siasatan video klip seks yang dikaitkan dengan Anwar Al Juburi’ menjurus kepada Sek.292, Kanun Keseksaan kerana kesalahan mengedar bahan lucah.

Sudah menjadi lumrah dan adat bahawa yang salah tetap bersalah dan ini terpaksa diterima oleh Datuk 'T' sekiranya mereka didakwa mengedarkan video lucah. Tetapi, agak aneh dan ganjil apabila orang yang dah jelas bersalah dan penipu besar tidak mahu mengaku salah sebaliknya menuding kesalahan itu kepada orang lain. Siapa lagi kalau bukan Anwar Al Juburi.


Ekoran kenyataan berkenaan, media pembangkang telah bersorak gembira beranggapan pelakon dalan video berkenaan bukanlah Anwar dan meletakkan kesalahan terhadap ‘Dato T’ kerana bertanggungjawab mengedar bahan lucah.

Media pembangkang khususnya PAS sebenarnya ‘bodoh’ dan ‘tidak berotak’ kerana tidak memahami secara jelas kenyataan yang dibuat oleh DAS, kerana kenyataannya yang jelas lagi bersuluh ‘lampu spotlight bukan minyak tanah PAS’ bahawa pihak polis sudahpun mengenalpasti ‘Pelakon Lelaki Dalam Video Berkenaan’ tetapi tidak boleh didedahkan bagi menjamin mutu siasatan dan kelancaran proses pendakwaan sekiranya dibuat pertuduhan di mahkamah kelak.


Manakala pihak polis sudahpun mengenalpasti syarikat pengeluar jam tangan omega yang dikatkan dalam video klip berkenaan tetapi tidak mempunyai ‘KUASA’ untuk mendapatkan maklumat peribadi pemilik jam tangan berkenaan. Pihak polis hanya boleh membuat kajian secara terperinci berdasarkan ‘screaning video’ yang menjadi bahan bukti setakat ini.

AJ masih ingat ketika pihak polis membuat kenyataan bahawa ‘video seks yang diserahkan oleh Datuk T’ adalah tulen 100% dan bukannya dibuat melalui ‘teknik pertindihan’. Ketika itu, apa jawapan balas yang dikeluarkan oleh pihak pembangkang khususnya media dan pemimpin haprak balaci Anwar???

PIHAK POLIS TELAH BERSEKONGKOL DENGAN KERAJAAN UNTUK MENJATUHKAN KARIER POLITIK ANWAR AL JUBURI, DAN MENJADI HAMBA SURUHAN KEPADA KERAJAAN. MALAH, MENDESAK SUPAYA PIHAK POLIS MENGUMUMKAN KEPADA MASYARAKAT BAHAWA SIAPA SEBENARNYA YANG CUBA MENJATUHKAN ANWAR ALJUBURI. JAWAPAN YANG DIBERIKAN OLEH PIHAK POLIS TIDAK MENCUKUPI UNTUK MEMENUHI KEHENDAK MEREKA TERUTAMA SEKALI PEMIMPIN-PEMIMPIN PEMBANGKANG, LANTAS MENGUTUK PIHAK POLIS DENGAN PELBAGAI ALASAN”

Tetapi cuba tuan-tuan renung sejenak, apakah persepsi mereka kepada pihak Polis polis hasil daripada kenyataan yang dibuat Datuk Acryl Sani semalam??

PAS TIDAK ADA PENDIRIAN ATAU DENGAN KATA LAIN TIDAK MEMPUNYAI ISTIQAMAH DALAM SETIAP KEPUTUSAN”

Yang jelas, mereka tidak lagi menyalahkan pihak polis dalam siasatan kerana kenyataan yang dibuat seolah-olah berpihak kepada mereka. Walhal, apa yang dimaksudkan Datuk Acryl Sani tidak sama sekali mengatakan bahawa ‘Anwar bukanlah pelakon utama dalam video berkenaan. Pihak polis sedikit pun tidak menyebut bahawa ‘Anwar bukan lelaki dalam video seks berkenaa’ tetapi cuba di pesongkan oleh pembangkang dan juga media ‘bodoh’ mereka.

Sejauh mana sekalipun mereka cuba memutarbelitkan fakta, yang benar tetap benar dan yang salah tetap salah dan AJ diberitakan bahawa tunggu masa yang sesuai dan pada bila-bila masa Suruhanjaya Bebas Diraja akan dibentuk kerana proses siasatan pihak polis telahpun selesai. Ini berasaskan kepada keputusan yang dibuat oleh kabinet bahawa RCI akan dipertimbangkan setelah selesai siasatan pihak polis.


Justeru, bersedialah dengan peluru ‘hoockers’ mana sekalipun, Anwar tidak dapat lari daripada perbicaraan samada melalui Siasatan Bebas Diraja mahupun proses keadilan biasa.

KD nampak tidak wajar kita tak tahu siapa DSAI sebenarnya kerana kalau diceritakan semua akan jadi konspirasi ... semua DS  Najib yang buat... Atau UMNO yg buat... mcm org dok sebok pikey hal die je...Tengoklah sendiri siapa dia ni...


dari dulu dan kini tak nak berubah ker.............................................




Entah lah apalah die ni... Tapi heran sungguh kenapa adalagi orang percaya macam nak giler..........
KelisaDuri tak tahulah ... apa umpan yang puak2 tu makan semua Kerajaan yang salah ...Dibentangkan perkara cam ni pun dia orang akan kata ... INI KONSPIRASI.... makan ayaq apa entahlah............

No comments:

Post a Comment

TAK KISAH KATA LAH APA PUN... JANGAN MENYALAHI UNDANG 2 DAH LER...