Follow by Email

Tuesday, 21 June 2011

Mengapa aku sayang Malaysia? 1

Aku sayang Malaysia..... emmm nape yer... ermmmm.... ada ! ada !


1 Malaysia negara paling aman la pada pandangan aku.... jalanlah pukul berapa pun jarang sangatlah org. kacau... Pergilah mana pun tak orang nak sekat .... asalkan kita punya keperluan cukup... OK tu...
2. Malaysia negara paling mudah cari duit..... Kalau tidak tak der lah sehingga lebih 500 tahun org. kerja attack ... serbu , datang Malaysia.... Arab, India China, Portogis , Belanda Inggeris , Indonesia, Afrika, Myanmar, Vietnam.... macam 2 lah....

3. Malaysia Negara paling selamat..... Tak ada Gempa Bumi , tak ada gunung berapi, tak aderla banjir
gila 2,,,, tak ada taufan yang menggerikan , ,,, tak ada .... tak ada ..... adalah banjir sekali 2  untuk menguji keimanan penduduk Malaysia.....

4. Malaysia negara paling mudah nak makan apa pun yg ada dalam dunia... dari China ,,ada yong taufu/charkuetiau/bihun hongkong//mee kungfu dan lain 2... dari Thailand ... kita ada Tomyam/nasi patprit/nasi pathaya/kerabu mempelam/ikanharuan dalam kebun/alah mcm 2 lagi lah.. dari India kita ada Tose/ chapatti/massalodei/roti canai/ dari pakistan kita makan ayam tandoori /roti nan/ jepun pun ada syushi / korea dan entah mana 2 dunia semua ada... ada duit boleh makan

5....Malaysia nak cari org. apa pun boleh.... Melayu , jawa, banjar, arab India Pakistan. kazakstan , China .. azerbaijan .. Hindustan ,... go head go stan pun ada...kata P ramlee

So jangan musnahkan negara kita ...... Jagalah ia........Jangan ikut idea gila ni.............

ITULAH MALAYSIA..... NEGARA KU .....

1 comment:

  1. kita tak suka huruhara, kita tak suka kacau bilau, kita anti keganasan, kita antipolitikus yg menikus, jom kita tentang mereka, jom kita tunjuk perasaan kita .. dengan ramai2 buat laporan polis, desak polis, desak kerajaan .. ambil tindakan tegas terhadap mereka yg suka negara kacau bilau ,,,.

    ReplyDelete

TAK KISAH KATA LAH APA PUN... JANGAN MENYALAHI UNDANG 2 DAH LER...