Follow by Email

Sunday, 31 July 2011

Nak harap sengggg KU Li pulak dah

Merujik kepada kenyataan Dato seri Zahrain Hashim, Ahli parlimen PKR yg telah lari lingtang pukang menyokong kerajaan setelah tahu dirinya tertipu.....Dato Seri Zahrain menyatakan bahawa beliau telah mendapat maklumat dari kawan 2 dalam PKR menyatakan ... Puak 2 pakatan rakyat telah bersetuju untuk menawarkan Ku Li ahli Parlimen BN Gua Musang untuk jawatan Ketua pembang.kang.

Jelas disini.....

1.  Tiada seorang pun ahli pembangkang yang layak memegang jawatan dalam kerajaan... Kerana Ketua pembangkang kini DSAI alJub adalah bekas ahli UMNO...Ku Li juga ahli UMNO soo.. buat apalah sokong pembangkang keranamereka sendiri tak percaya dengan pemimpin yg ada pada mereka.....

2. Kalau mereka menang mereka tidak berani mengurus Malaysia.... samada untuk jadikan negara Islam ,, negara kebajikan @ Malaysia Malaysian  kerana mereka hanya mengharapkan org. UMNO yg keluar BN untuk mentadbir....

3. mereka mweasakan Ku Li  adalah kuat  kerana apabila Ku Li menjadi pengerusi PRK galas.. terus menang BN..... Pas dah sedar diri mereka tak kuat.......Mereka mesti menarik Ku Li untuk mengikut mereka ... agar BN lemah......

4.  Mereka  tak nampak Ku Li yg pernah tubuh S 46.... dan menyertai pembangkang... kemudian membubarkan parti itu.........dan mrnyertai BN....Tak kan Ku Li nak lompat lagi

So ... KD rasa  siapa yg sokong PR tu memang otakdia sakit ... kerana apa yg di nyatakan dah jelas mereka tak paham apa  2  tentang pentadbiran Malaysia.... cakap jer lebih

Thursday, 28 July 2011

Fatwa DAP yg wajib ditaati

Benda ini KD amek dari Ee si Kucing  dia kataEe begitu yakin PAS adalah pihak yang membiarkan dan membenarkan pemimpin-pemimpin DAP yang hanya guna tisu untuk beristinjak ini masuk ke dalam masjid/surau dan memberikan 'tazkirah' dan sebagainya. Sudah tentu kita belum lupa semasa kempen pilihanraya Sibu yang lepas, nama PAS disebut oleh Teressa Kok di dalam ceramahnya sebagai pihak yang mewakili Islam dalam hal menerima penggunaan nama Allah di gereja dan penerbitannya. PAS juga gagal bertindak bila minuman keras yang di rampas oleh Majlis Bandaraya Shah Alam, dipulangkan semula kepada pemiliknya atas arahan DAP dengan alasan beer bukan minuman keras kerana kandungan alkohol yang tidak tinggi. Semua ini menjadikan pemimpin kafir DAP berani berbuat apa sahaja yang bertentangan dengan sensitiviti orang Islam kerana mereka yakin PAS akan mempertahankannya dalam apa cara sekalipun.

Menguatkan lagi, bila Nik Aziz dalam kenyataannya terbarunya mempertahankan tindakan Ahli Parlimen Serdang masuk ke dalam Surau Al-Huda di Kajang dan menyifatkan siapa yang mempertikaikan tindakan itu sebagai pihak yang tidak faham Islam. Seperti biasa Nik Aziz akan memberikan alasan perkara yang berlaku di zaman Nabi saw sebagai justifikasi untuk membenarkan hujahnya kerana di zaman Nabi Muhammad saw ramai kafir Qurasy masuk ke dalam Masjid berjumpa Nabi saw. Fikiran pendek dan kedangkalan pemikiran Nik Aziz hanya menambah kepada kekeliruan orang Islam apatah lagi yang bukan Islam, zaman di mana Islam bermula dan berkembang sudah tentu berbeza dengan keadaan sekarang.

Pemimpin DAP bukan masuk masjid untuk mendalami Islam sebaliknya ingin mendapat publisiti politik murahan dalam kempennya menunjuk kepada orang melayu bahawa DAP tidak anti Islam. Dalam hal ini juga, berbeza dengan zaman Nabi Muhammad saw seperti yang dicontohkan Nik Aziz dimana orang kafir masuk masjid berjumpa dengan Nabi, yang berlaku di Serdang dan tempat-tempat lain ini ialah orang Islam masuk masjid berjumpa pemimpin kafir DAP untuk mendapatkan moreh dan bantuan hari raya.

Jadi dimana benarnya cerita-cerita popular dikalangan pengikut PAS bahawa penggabungan PAS dengan DAP adalah bagi membolehkan PAS mentarbiah DAP mengenai perlaksanaan hukum hudud dan penubuhan negara Islam. Yang kita nampak, PAS pula yang ditarbiah oleh DAP dalam banyak hal termasuk undang-undang baru mengenai halal dan haram minuman keras serta mencemarkan kesucian masjid dan surau.

Bukan satu kelaziman untuk pemimpin kafir masuk ke dalam masjid, apatah lagi memberikan ucapan, ia tidak berlaku sebelum ini malah berpuluh tahun sebelumnya, ia hanya berlaku sekarang iaitu sejak PAS hanya menjadi pak turut kepada pimpinan pembangkang dalam Pakatan Rakyat. Benarlah kata ramai orang sebelum ini, tuhan PAS ialah wang dan kuasa, kerana itu apa sahaja pun boleh dilakukan walaupun terpaksa mencemar kesucian agama sendiri.Tazkirah DAP kepada pemimpin PAS.."Wa cakap..lu ikut saja..kasi sikit-sikit fatwa' semua olang boleh diam lo..".Memalukan.. Memualkan..menjijikan..

Ee ingin memberikan sekadar beberapa fakta betapa DAP begitu membenci Islam sejak sekian lama.Namun semua itu pada mata pemimpin2 PAS dan penyokong mereka tidak penting,apa yang penting mereka dapat mengelabui mata rakyat semata untuk memancing undi dan kerakusan untuk berkuasa.

1. Deklarasi Setapak pada 29 Julai 1967 di Majlis Jamuan Makan Malam Tahunan Pertama DAP, telah menggariskan beberapa perkara yang antaranya; bermatlamat mengembangkan ideologi negara yang bebas, berkehendakkan demokrasi berfahaman sosialis berdasarkan prinsip sama rata antara kaum, menuntut kesaksamaan sosial ekonomi antara kaum, serta mendesak Universiti Merdeka diiktiraf sebagai universiti kaum Cina.

2. Oktober 1967, DAP menjadi satu-satunya parti dari Malaysia yang menganggotai Socialist International (SI) yakni sebuah pertubuhan yang memperjuangkan sosialisme/komunisme/liberalis​me/zionisme/sekularisme etc. dan salah seorang yang pernah menjadi naib presiden SI ialah Ehud Baraq, mantan PM Israel. Antara associated organisations yang terlibat secara langsung dengan SI ialah World Labour Zionist Movement (WLZM). Beberapa agenda sulit SI yang dikenalpasti antaranya adalah untuk mengembangkan Christianity ke serata dunia, yang sangat bertepatan dengan ideologi DAP kerana anggota DAP sendiri terdiri daripada ramai penganut Kristian. Seandainya dikaji dengan lebih mendalam sejarah penyertaan DAP dalam Socialist International, pasti anda akan memahami 'rahsia' kejayaan DAP memenangi banyak kerusi Parlimen di PRU-4, sehingga tercetusnya tragedi 13 Mei 1969.

3. 18 Oktober 1990, Karpal Singh mengatakan dengan lantang, "Jika mahu wujudkan negara Islam...langkah mayat saya dulu!"..

4. 5 Mei 2008, Karpal Singh mempertikaikan kuasa Sultan Azlan Shah selaku Ketua Agama Islam Negeri yang memindahkan Pengarah Jabatan Agama Islam Perak.

5. Pada tahun 2008 juga, Teresa Kok meraikan kemenangan DAP dalam PRU-12 dengan memanggang 5 ekor babi sebagai simbolik orang Cina dalam Pakatan Pembangkang berjaya menguasai 5 negeri dengan PAS & PKR sentiasa berada di bawah telunjuk mereka. Sebab itulah agaknya ada ahli parlimen PAS yang menyokong pelajar membawa bekal babi ke sekolah.

6. Teresa Kok turut menuntut papan tanda jalan yang bertulisan Jawi di sekitar Kuala Lumpur & Selangor ditukarkan ke bahasa Mandarin; selain menuntut agar azan di setiap surau dan masjid dalam negeri Selangor diperlahankan.

7. Ronnie Liu mengarahkan semua arak yang dirampas atas 'usaha' Hassan Ali dalam kawasan majoriti penduduk Islam di Selangor, supaya dikembalikan semula kepada penjual/peruncit.

8. Tanah wakaf orang Islam seluas 4 ekar di Kampung Kebun Bunga, Selangor telah didirikan Dewan Perhimpunan Orang Ramai, Persatuan Perkuburan Cina. Sebelum itu, BN yang mentadbir Selangor telah berusaha untuk memindahkan dewan tersebut ke kawasan lain. Tetapi apabila Pakatan Pembangkang mengambil alih pemerintahan Selangor pada 2008, usul pemindahan dewan oleh BN sebelumnya telah ditolak DAP dengan sokongan Khalid selaku Menteri Besar Selangor.

9. 16 Mei 2008, Exco Kerajaan Negeri dari DAP telah mengarahkan 130 unit lot perumahan bumiputera di Perak agar dijual ke pasaran terbuka dengan nilai hartanah bumiputra itu hampir RM5 juta.

10. Semasa Pakatan memerintah Perak, borang permohonan tanah di Pejabat Tanah di arah cetak dalam bahasa mandarin dan tamil, kononnya untuk memudahkan kefahaman kepada kaum bukan Melayu. Hakikatnya, mereka berhasrat untuk mengambil tanah milik Melayu secara senyap tanpa disedari orang Melayu yang pasti tidak faham akan kandungan borang yang dicetak menggunakan kedua bahasa tersebut.

11. Lim Guan Eng pernah menyarankan agar jawatan Tuan Yang Terutama (TYT) serta Setiausaha Kerajaan Negeri Pulau Pinang digantikan dengan kaum Cina.

12. Lim Guan Eng adalah seorang penakut dan cepat menggelabah apabila ditekan atau disergah. Itulah ciri seorang 'khalifah' yang sangat diagongkan para juak PAS.

13. DAP menaruh harapan untuk menguasai negara ini di PRU-13. DAP sanggup melakukan apa saja demi merealisasikan impian kerana beranggapan sekiranya mereka gagal dalam misi menguasai Malaysia di PRU-13, maka cita-cita mereka mungkin akan terkubur selamanya.

14. DAP hari ini memiliki 29 Kerusi Parlimen di Dewan Rakyat yang menjadikannya parti dominan dalam Pakatan Pembangkang berbanding PKR (26) dan PAS (23). Strategi DAP di PRU-13 adalah meletakkan calon Melayu bagi mewakili parti mereka, maka tidak mustahil DAP akan terus kekal menjadi PARTI DOMINAN PAKATAN selepas PRU-13 kelak.

15. Menyokong Nik Aziz, Anwar Bin Ibrahim, Husam Musa, Azmin Ali dan PKR, BERERTI anda rela diperalatkan demi memenuhi impian DAP menguasai Persekutuan Malaysia.

16.Baru-baru ini kedudukan agama Islam sebagai agama rasmi negara kita telah digugat oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang dengan memperkenalkan satu port folio baru di negeri jajahan kafir harbi itu. Mengambil kesempatan di atas Minggu Keharmonian Antara Agama Sedunia, DAP kononnya menyokong resolusi Putera Ghazi dari Jordan di PBB pada tahun lepas.Itu kata Guan Eng yang mewakili DAP.

17.Terbaru DAP meminta kerajaan negeri Kedah yang diterajui PAS supaya menarik balik larangan operasi terhadap 13 jenis pusat hiburan sepanjang bulan Ramadan nanti, yang dikeluarkan kerajaan negeri itu mengikut mengikut Enakmen Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1997.

18.Seperti baru-baru ini, mereka menunjuk kebencian tersebut dengan enggan memakai pakaian adat dalam sidang DUN di Sarawak atas alasan ia bercirikan Melayu dan Islam.

  Itu lah yang KD rasa perlu dibentangkan betapa banyaknya fakta2 menunjukan bahawa DAP begitu membenci Islam antara kita semua sedari atau tidak.Namun hakikat yang sebenar ini sering dinafikan oleh pemimpin-pemimpin PAS dan penyokong tegar bodoh alias bangang yang hanya tahu angguk2 dan geleng2 saja apa yang dikatakan oleh pemimpin Munafik mereka betul tanpa memikirkannya secara mendalam.  Berfikirlah wahai umat Islam secara rasional bukan kepentingan peribadi............Jagailah segalanya untuk kepentingan anak cucu kita........

Monday, 18 July 2011

Perhimpunan bersih adlah protokol yahudi

PROTOKOL PERHIMPUNAN HARAM BERSIH 
Firman Allah yang bermaksud :
Orang yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu ( wahai Muhammad) sehingga kamu menuruti agama mereka”
Al Baqarah ayat 120.
Semua umat Islam mempercayai kewujudan 6666 ayat di dalam kitabullah. Kita tidak boleh menolak atau meninggalkan sepotong ayat di dalam al quran. Bak kata ulamak pas yang kuat menipu, bahawa UMNO yang menolak ayat Allah. Tetapi mereka lupa mereka berkali-kali menolak ayat Allah. Ayat yang teman bawakan di atas adalah panduan sebagai asas yang telah Allah beri maklum kepada kita semua. Niat perhimpunan haram bersih ini adalah untuk memastikan mereka pas yang menganut islam akan menuruti agama yahudi atau nasrani. Semua kenal dengan keluarga Guan Eng dan sekutunya yang rata rata ialah umat nasrani. Pendekatan yang di bawa oleh anwar pula berpaksikan kepada yahudi. Maka gabungan anwar yahudi dan dap yang nasrani , memaksa pas mengikut cara mereka. Tidak hairanlah apabila dap kata Allah boleh dalam bible maka pas pun kata boleh. Bila yahudi anwar kata bible boleh dalam tulisan Melayu maka pas pun akan kata boleh. Bertepatan sangat dengan peringatan Allah di atas.
Hamba- hamba Allah sekalian. teman ingin mengingatkan diri teman dan semua umat Islam.Dalam protokol ke 15 yahudi ada menyebut dengan jelas :
” apabila kita memperolehi kerajaan dengan bantuan pemberontakan yang dirancang di setiap tempat pada waktu yang sama , selepas segala keburukan kerajaan sedia ada kita dedahkan , ia mungkin memerlukan masa satu kurun bagi mencapai tujuan ini. Kita pastikan tiada lagi komplot penentangan terhadap kita . Bagi tujuan ini kita hapuskan kumpulan penentang dan pemberontak.”  Dalam ini mereka akan hapuskan kumpulan pemberontak ketika itu yang mereka berikan gelaran kepada UMNO )
Hamba Allah sekalian.Kaedah ini sedang digunakan oleh kumpulan perhimpunan haram bersih. Mereka mengikut dengan keselarian kehendak protokol yahudi di atas. Mereka menyusun pemberontakan dan mendedahkan segala keburukan kerajaan. Keburukan tersebut di reka reka supaya rakyat akhirnya membenci kerajaan. Lalu senanglah mereka mengambil alih kerajaan dengan kebencian rakyat kepada kerajaan sedia ada. Sebelum itu, pemberontakan perlu dibuat. 
Hamba Allah sekalian, bukankah perhimpunan haram bersih yang telah dap, pkr dan pas jayakan akhirnya berjaya membawa masuk campurtangan uncle sam. Uncle sam yang sama membunuh umat Islam di palestin dan afganistan malah di iraq. Uncle sam yang sama bakal masuk campur dalam urusan negara selepas anwar yang celaka ini memaklumkan kepada PBB dan rakannya di amerika bahawa peserta perhimpunan bersih di layan dengan buruk. Seronok umat Islam yang pro pas apabila uncle sam nak masuk campur. Benarlah peringatan Allah bahawa Allah akan tutupkan hati mereka kerana mereka lupakan Allah. 
Di dalam protokol 10 perkara 8 ( hal lantikan presiden ), pemikir yahudi menyatakan :
” bagi melaksanakan langkah ini, kita mengatur supaya pilihanraya dimenangi oleh calon  yang mempunyai beberapa rekod pada masa lalu  yang kurang menyenangkan dan sukar disembunyikan. Iaitu kegiatan tidak bermoral atau seumpamanya . Kemudian kita pasti mendapat ejen yang boleh dipercayai  bagi menyempurnakan rancangan kita  kerana mereka takut rahsia mereka terbongkar . 
Hamba Allah sekalian. Sudah terang lagi bersuluh. Calon yang yahudi mahukan di malaysia ialah calon yang mempunyai rekod buruk dalam aspek moraliti. Moraliti masa lampau yang terlibat dengan kes liwat dan melakukan hubungan seksual secara sulit.Siapakah individu tersebut ? bukankah anwar ibrahim? bila dikaitkan dengan anwar , maka semua menyatakan ia fitnah walaupun benar. Mat Sabu pun mengakui anwar adalah peliwat. Sahabat sekalian. Apabila yahudi berjaya menjadikan anwar sebagai PM maka nasrani moden iaitu dap akan dapat mengawal anwar dan pas. Anwar akan menjadi pak turut kepada yahudi singapura. jika  anwar tidak membantu yahudi dan nasrani ( dap dan pap singapura), maka mereka akan membongkarkan rahsia anwar. Mujurlah perkara tak diingini diketahui terlebih awal oleh kita semua dan disedari oleh rakyat Malaysia yang sedar dan bukannya yang buta dan taksub. 
PERJUANGAN HARAM BERSIH . MEREKA MAHU AMERIKA YAHUDI MASUK CAMPUR. TERNYATA BERJAYA SEKARANG. 
Aturan pilihanraya secara yahudi? Inilah yang diutarakan oleh BERSIH sebuah pertubuhan haram yang menuntut supaya sistem pilihanraya mengikut cara mereka. Sebenarnya 8 tuntutan ini adalah datangnya dari pemikir yahudi yang sering bertemu di Malaysia dan berjumpa dengan segelintir kumpulan PKR di luar negara.Tuntutan kumpulan haram bersih, adalah untuk memastikan kumpulan PR menang, lalu anwar dinaikkan sebagai PM dan selepas itu anwar akan di ugut oleh yahudi dan nasrani dap. Maka selepas itu akan berlaku tuntutan menggunakan ruang udara untuk latihan terbang, pembelian pasir dari johor , armada laut amerika dibenarkan berkawal di selat melaka ( APMM tidak akan memainkan peranannya selepas itu ) dan segala hasil mahsul negara akan dikawal oleh yahudi dan nasrani terutama di sarawak dan sabah. Jika  anwar tidak mengikut kata yahudi, maka segala rakaman seks nya akan dikeluarkan.
Protokol yahudi yang ke 5 dalam perkara 2 menyebut :
” ketika rakyat sesebuah negara ,menyanjungi raja-raja mereka  yang berkuasa sebagai pendokong amanah, kita menyemai dalam fikiran, mereka juga perlu memperjuangkan hak mereka. Ketika itu mereka melihat pemerintah hanyalah seorang manusia biasa.Fungsi yang sebelum ini kelihatan suci  mula dipertikaikan rakyat . Pada masa yang sama kita tipiskan kepercayaan mereka terhadap agama mereka dan keganasan mula berleluasa seterusnya merebak ke jalan -jalan raya. 
Sahabat sekalian. Bukankah ini sedang berlaku dalam negara kita apabila penyokong dan pendokong DAP, PAS dan PKR mula menghina raja-raja Melayu di dalam blog mereka dan terus terang karpal singh menghina sultan perak.Bagaimana mereka menghina sultan selangor dan sultan pahang di dalam twitter dan blog apabila kedua dua sultan menasihati rakyat supaya jangan menyertai perhimpunan haram. Ini adalah cara yahudi dan termaktub dalam protokol mereka. Anwar yang membawa fahaman pluralisme pula mahu kepercayan umat islam terhadap Islam menipis dan mereka mahu gerakkan demostrasi sebagai langkah menjatuhkan kerajaan.Bagi menipiskan amalan beragama mereka perjuangkan nama Allah supaya boleh digunakan dalam bible dan bible boleh diterbitkan dalam bahasa Melayu. Semua ini kehendak nasrani seperti yang Allah firmankan dalam surah al baqarah ayat 120 di awal penulisan ini. 
Sahabat sekalian. Teman bongkar buat pertama kalinya penulisan ini secara eksklusif supaya umat Islam sedar. Teman berharap sebarkan tulisan yang tak seberapa ini.Teman yakin Allah akan tolong Islam untuk hancurkan pengkhianat agama Islam seperti PAS, DAP dan PKR. Allah jadikan mata untuk kita melihat dan otak untuk menilai. Jangan butakan mata dengan taksub kepada pemimpin secara membabi buta. 
بسم الله الرحمن الرحيم
Biarkanlah mereka yang menjadikan agamanya menjadi permainan dan senda gurau.Mereka telah terpedaya oleh kehidupan (kesenangan) dunia.Birilah mereka peringatan dengan Al Quran agar setiap diri jangan dijerumus kerana ulahnya.Tidak ada selain Allah pembela dan penolongnya.Dan jika ia menebus dengan apa jua pun,tidaklah …akan dapat diterima.Mereka dijerumus oleh ulahnya.Merea (mendapat siksaan dengan) air yang sangat panas dan azab yang berat lantaran kekafirannya.-Al An’aam ayat 70 
بسم الله الرحمن الرحيم
Sesungguhnya orang yang memecah belahkan agamanya dan mereka terbahagi kepada beberapa golongan ,maka engkau (hai Muhammad) terlepas (tidak diper tanggung jawab) terhadap pepecahan mereka.Urusan mereka terserah kepada Allah.Kemudian Allah akan memberitahu kepada mereka (bahaya dan dosa) yang mereka lakukan.-Al An’aam ayat 159 

Surat org. melayu .. Konon....

Isnin, 18 Julai 2011

SURAT MELAYU DAP

Kawan tak berminat nak mengulas panjang. Anda baca, anda fikir dan anda boleh komen di ruangan yang komen yang tersedia di bawah.

Ada ka org yang gentleman macam Ahli Parlimen Jerantut




JERANTUT 17 Julai - Ahli Parlimen Jerantut, Tan Sri Tengku Azlan Sultan Abu Bakar (gambar) berhasrat mengundurkan diri daripada arena politik dan tidak akan bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU) Ke-13.

Beliau berkata, hasrat tersebut telah dimaklumkan kepada Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak baru-baru ini dan merasai sudah memadai menerajui Parlimen Jerantut selama tiga penggal.

''Keputusan mengundurkan diri dan tidak mahu bertanding lagi pada PRU Ke-13 muktamad. Saya ingin berehat, lagipun usia sudah melebihi 60 tahun dan rasanya sudah cukup mengurus serta memimpin UMNO di sini.

''Banyak projek pembangunan di daerah ini telah menempa kejayaan hasil perjuangan UMNO khususnya kemudahan asas termasuk pendidikan dan sosial di pedalaman Hulu Tembeling yang mengubah kehidupan serta memenuhi kebajikan penduduk," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas majlis penyampaian hadiah Liga Bola Sepak dan Bola Jaring peringkat Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Tawar, di Pusat Perkhidmatan Pertanian Tun Razak (PPPTR) Tekam di sini, semalam.

Hadir sama, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pulau Tawar, Datuk Dr. Ahmad Shukri Ismail; Ketua Wanita UMNO Jerantut, Norhelan Mahmud dan Setiausaha UMNO Jerantut, Datuk Ghazali Sulaiman.

Menurutnya, keputusan itu mendapat persetujuan daripada Badan Perhubungan UMNO Pahang dan tindakan itu bagi membolehkan pemimpin muda mengambil alih kepimpinan UMNO Bahagian Jerantut.

''Selama tiga penggal memimpin di sini, agenda mengukuhkan perpaduan semua parti komponen BN termasuk UMNO telah berjaya saya laksanakan di samping mengembalikan keyakinan golongan muda pada kerajaan hari ini," katanya.
KD memang merasa ini adalah perlu untuk seorang pemimpin.... 2 @ 3 penggal dah ok.... Jangan lah sampai nak tongkat dunia,,,      Lepas tu pindah randah sini sana... untuk jadi senator... pindah lagi untuk jadi ahli parlimen  sepatut biarlah bagi ja  peluang org. lain...... Kalau kita dah kaya nak bantu org. tak payah jadi ahli parlimen atau dewan negeri    pun boleh derma ja..... bukan turun kampong kawasan parlimen nak rampas tanah.... atau nak    berlagak kita lah menteri...... Mesti di iringi..... alamat yang sakit BN......
Buat kerja pun macam org. tak boleh fikir melepas batok di tangga........ pejabat sendiri ubtuk khidmat masyarakat pun tak ada.... bila cerita dia lah yg paling kaya kaya..... sebenarnya kaya dengan temberang...... yang sakit UMNO.......

Ahli Parlimen Titiwangsa kembali kerahmatullah.

Ahli Parlimen Titiwangsa Dr Lo" Lo' kembali kerahmatullah malam  tadi 17/7/11 10.30 malam


YB Dr Lo'lo, Ahli Parlimen Titiwangsa telah menghembus nafas terakhir KD mengucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham.

Menurut The Malaysian Insider, allahyarhamah meninggal dunia kira-kira 10.13 malam tadi, kata seorang anggota keluarga menerusi mesej SMS. Jenazah Allahyarham akan dikebumikan hari ini.

Walau pun beliau ahli PAS tetapi umat Islam, kita sepatutnya menghormati keluarga Allahyarhamah yang bersedih dan berkabung. Tidak seperti sesetengah media pro-pembangkang yang sering memperalatkan kesedihan keluarga yang sedih dan berkabung.

Al-Fatihah semoga rohnya di tempatkan bersama orang yang salleh......

Friday, 15 July 2011

Calon oh calon........................

PRU 13 nak menjelma ...... Bila tak tau ...... ada org. berangan2 nak naik gajah .... ada org berangan naik kuda ..ada yang nak naik basikal saja ..... ada org. yang lantak ler kat hampa..........
Semua nak pi kononnya aku sorang la yang boleh . winner candidate...   Org lain semua bodoh..... Sebab tu la ramai sanggup kena jirus dengan air gatal ...sampai kena langgar kereta ( Sebenarnya dia yg langgar)  kerana nak jadi member... kata pi la perjuangan pilihanraya yang adil.... Sebenarnya teringin sangat nak jadi YB kot 2 dapat pencen... macam 2 idea.... Tapi yang tu belah berok-berok pakatan........... Belah kerajaan pun tak koman gak ...

Perlumbaan yang jelas sampai tak mahu fikir tentang kepentingan rakyat.... tak mahu fikir tentang kepentingan parti...... Parti nak jadi apa lantak pi..... Yg penting aku jadi calon.........Yg puak pembangkang dok gasak tak perlu ditangani.... yang penting aku jadi calon......

Ramai sungguh... yg tak mahu berfikir tentang kepentingan Parti dan rakyat.... asal dia sendiri jadi Calon YB... Kalau orang lain aku boikot.... semua org. aku jangan undi BN ... tak kira apa nak jadi..... 
Kerja nak buruk kan org. cukup kuat ... Pembangkang buka telinga ... simpan maklumat... Nanti time pru boleh keluar semua    cerita  ....
 
Kabel jgn dok buat heran lah ,,,,,........ macam 2 jenis yg. digunakan ..... tak cukup wayer.... yg guna rantai ferry pun ada...... bodek jgn dikenang......PM dah kata ..... nak calon yg boleh menang......dia sorangla yg boleh menang....... kerja  entah apa 2 ...... YB konon ahli koperat...... kaya raya..... tapi sayang pusat khidmat pun tak ada.......    buat kerja melepas batok di tangga.... kerana pm kata berdasarkan KPI.....    balik kawasan sendiri macam menteri pi kawasan org.    kena ada pengiring....ramai dah yg dok kata nanti hampa minta undi kat 20/30 org. yg ikut dia dah la no...........

Habis nak buat cam na bagi KD calon mestilah ada rumah yang  boleh calon dudok di kawasan yg dia jadi wakil.......... kalau x la   macam 2 depa ugut .....

Thursday, 14 July 2011

Selepas BULLSHITTTTT 2.0 9/7

Ceramah hebat dari Mantan MB Perak DS Ir Nizar Jamaludin pada 12/7/11 di Kemunting..............
Syukur Alhamdulillah Nizar Lambai ni tak ada sangkut paut saudara mara dengan aku ....malu wei mengong dah kot....
Memang banyak yg si Lambai ni temberang .... syok betoi....dia cakap macam x berdosa temberang tu....
firstly dia kata kekejaman yg dilakukan oleh polis semasa himpunan BULLSHIT adalah arahan UMNO.... namapak sangatla temberang kalau .lu kata tentang kekejaman LU KENA KATA TENTANG ORaNG BAGI LU MENTEKEDARAH   ..org sedia tempat solat... sedia air utk wuduk... semua tu idea UMNO....awat tak kata... tak cerita ..
Makan jgn tak makan....

Lambai gila ni balun pulak kata UMNO parti perkauman yg membangkitkan api perkauman.....
Memang la  UMNO tu parti kaum Melayu tapi tak pernah membangkitkan api  perkauman ... cuma UMNO menjaga bangsanya....  Sebab itu termaktub dalam perlembagaan... Sebab perlembagaan lah LU MERASA JADI MB ... kalau x takat 6 kerusi lu boleh tengok jer ler... sedor ler diri mangkok....

lepas tu si Lambai ni kritik  tentang tuntutan bullshit tu la...dia kata 8 tuntutan tu mudah saja UMNO tak mau buat ........ aku memang la tak inga 8 tuntutan bodohtu
Ini lah tuntutan provokasi pehak pembangkang ..... malah selalu mencermin kebodohan mereka....
berseihkan senarai undi... sepatutnya kita kena lapor la pada spr bila ada org.  mati... susah apa bersih la .. kalau spr tahu. SPR buang la nama tu   .. NI TAK    ........ NAK BUAT ......KERJA MALAS......... SALAHKAN ORANG.....menyalak  la....

Cerita undi pos ..... nak buat cam na kalau memang dah  ada di merata rakyat kita ... kena cam tu.... ada yang dalam hutan... di sempadan... dilaut... so kalau tinggal nati masalah lain pulak timbul ... memang kena adala syekhhhh.....
dakwat kekal bubuh kat tangan lagi comfirm bodoh piang.... Kalaulah dakwat kekal di gunakan  tu ada jual di kedai..... Nanti pihak kerajaan dengan kerjasama polis... bubuh dakwat tu kat tangan org. PAS... langsung tak boleh mengundi... tak  ke   bodoh tu.......
tak dak harapan dah hang nak rasa jadi MB 

Akses media kena adil dia kata .... .. Aku tak pernah dengak kerajaan kata boikot... harakah.. boikot.. Malaysia kini ..boikot roket.................  Malah puak pembangkang sendiri yg suruh boikot TV3 RTM. Utusan... boh fitnah macam 2..... busuk pun kerajaan bagi ruang  pembangkang punya paper seminggu sekali....... la ni dah jual merata kedai surat khabar... bukan lagi kira ahli... wei... mengong lo...

emmmhhhh malaih aku nak cerita banyak tentang bullshitt punya tuntutan yg langsung tak mencermin kebijaksanaan @ kebaikan  tak nampak langsung untuk negara..... hanya fokus dia org. mau jadi YB....tu jer....porah.....

Monday, 11 July 2011

BEROSEH ..... 2.0 9/7

Macam 2 komen kita boleh baca dari  FB dan blog ..... kadang 2 dah macam tak percaya hukum tuhan ... kita ni hanyalah manusia ,,,,,, usaha pun tak tara mana ... Izin Allah taala penting... usaha belum tentu.... tapi kita kena usaha ... ... org dah cakap jgn buat Demo ... tapi degil gak buat jugak... bila polis tangkap ... kerajaan zalim ...Kalau polis tak tangkap polis penakut... BN tak berani.....

Akhirnya yg jelas ada yg kena simbah air... ada yg jatuh longkang ... ada yang makan free... ada yg kena gas.. ada yg gelak terkekeh kekeh .. tak tahulah siapa  ?
Anwar langgar pintu KL centrel ... pi klinik pi dok hotel  ..boleh dapat MC  tak payah turun mahkamah 16 nanti... postpon lagi..........................
Ambiga kelam kabut... pi balik kena soal selidik........
Lim Kit siang sengeh jer ..... tarak pa pa yer......
Mat Sabu  lepaih pi balai ... nak pi jalan luar negara ... perabih duit baju.....
ahli demo yg kena air gatal, kena gas pi klinik sendiri.. duit 200 depa bagi dah abis
kerajaan kena keluar RM 40 ribu bagi makan puak yg ada kat balai.....
 Bandar jadi kotor.......
Yg mengharapkan keuntungan berniaga hari tu lingkup kerana polis suruh tutup pintu ... takut puat tu amik free

Akhirnya ..... Siapalah yg menang ...
Siapalah yang Untung....
Siapalah yang bijak....
Siapalah yang bodoh.....

Tuesday, 5 July 2011

Knaper aku sayang Malaysia ..............6

Malaysia senang nak cari orang........................ Orang apa pun ada...............................................

 Pendek kata tak payah pergi berjalan seluruh dunia ..... Dalam Malaysia orang apa pun ada.....Bahasa jangan kira sampai kita tak reti ............
 Awek don worry......... Indon, Cina, Thailand, Philipin.. India... Kazakstan .. Azerbaijan Go head and Go stan pun ada...... Itu lah Malaysia

Ini awek dari monggolia mati disini
Tapi kadang kadang depa yang datang dari dulu kini dan selamanya dok datang tak nak sedar diri ....... tak reti mengisafi diri.................


Ramai warga Indon yg kerja kat rumah org. selalu saja mengambil tidakan pelik apabila org bertindak baik kepada dia.... ada yang lari ikut jantan bila lepas kerja 2 @ 3 bulan...ada yg mlm 2 panggil jantan masok dalam rumah kita... ada yg curi barang kita... Ambil laki org pun ada tau... jaga 2 ... buat guna dll...... tapi ada gak yang baik lepas tu kena nanya pulak cam ni........

Ni awek Indon kena dera di Malaysia .... sampai trauma kawan tu.....
org lain punya hal dia kena getah kot..........


Tapi ni tak kira awak cari makan.... Hujan emas negeri orang ... hujan batu negeri sendiri   lebih baiklah negeri sendiri............................

Tapi yang ini lagi masaalah ,..... ghaplah tak dak dah melampaui asas kebenongan......
Adakah pembaca tidak bangga kalau kita anak penoreh getah.... boleh jadi.. seorang guru... anak driver bas boleh jadi pilot... anak seorang pendayung sampan boleh jadi jurutera.........
Ada bukan tak ada .... org. yang tak mengaku bapa  @ emak dia..... itu nama nya anak Derhaka.... kalau kita di Malaysia kita sebut macam siTenggang... kalau di Indonesia orang sebut Malim Kundang....

Tapi Kd dok terngiang 2 lagi teringat mcm mana perkataan PARIA begitu seksa bagi orang India..... Tidak kah mereka bangga dengan Malaysia yang telah berjaya mengangkat mereka dari golongan pekerja yang hina kepa goongan pekerja Profesional..... Dari tukang angkat Najis menjadi doktor @ jurutera... Kalau di India mungkin hanya sekadar tukang basuh baju org.  Tapi bila di malaysia boleh jadi peguam... cuba nak handle demonstasi seluruh rakyat yang di sokong oleh org yg. tidak bertamaddun dan tak tahu mana bersih mana kotor........ Ini lah pariah sebenar yang masih tak sedar diri.... bukan org. India yang bijak dan tahu peruhan diri.....mereka..
DS Sammy yg.mempunyai velue utk. mengendalikan satu rumah satu profesional tak dikenang... inilah Malim Kundang tulin..... musuh kepada pembanggunan insan tak benarkan org. lain berjaya... Bakarlah jambatan tempat anda melintas agar bangsa kita  sendiri yg menjadi paria.....akan datang... kekalkan attitude  buruk agar semua warga Malaysia kembali menjadi Paria atas busuknya hati anda.......
video
Berapa ramaikah antara orang, melayu, India Cina, Kadazan Murut Bajau atau lain bangsa  yg. mati kerana tak makan ..... malah kita tengok ramai dari manusia seluruh dunia sanggup mati disini untuk cari makan ....cari makan mcm kerja...... tapi yang kita dok gila kata negara kita pulak tak adil.... everything fuck ... amende ni..... tak ke bodoh kita kalau negara kacau bilau ... kita nak jadi apa........JADI PARIA.....   sebenarnya semua rakyat Malaysia jgn Malu... jgn segan..... kalau org. kata kita bangsa yg. koman .... tak ada standard..... jgn takut malah kena bangga....
Tak percaya ka ?  OK....... Bapa ONN Jaafar iaitu atok atok kepada Hishamuddin ... menteri dalam negeri adalah Pekerja di Istana johor..... maksudnya bukan Sultan... Cuma pekerja..... sebab tu  UMNO mula di Istana......
Alleh..... di Amerika sendiri tak Negro tak marah pun depa dikata kan hamba abdi.... cukup hina kalau kita ingat filem ROOTS dulu ... malah depa berlakon lagi.....apa nak heran....PARIALAH TU.......

Akuilah diri dan keturunan sendiri.... Banggalah walau pun anda sebenarnya adalah dari keturunan pengangkat najis.... pembasuh pinggan... pencuci baju... pengangkat bijih,  tarek lanca..... pengayuh beca...




Tak apalah...... itu adalah hasil usaha bapa kita membesar kita ... itulah jadinya kita ...Jurutera peguam guru pensyarah   .... tapi akuilah dia sebagai bapa kita ... jgn derhaka padanya....... dengan keturunan kita.... walaupun kita adalah paria.... tapi paria yang berjaya.... KD rasa sesiapa saja patut muhasabah diri.........ookey..

Presiden PMIUM yang Bangang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Assalamualaikum.....KD rasa terpanggil untuk menulis tentang kenyataan bangang yang dibuat oleh Presiden bodoh ini....... Sebagai seorang pelajar sewajarnya kamu kena ingat untuk melintasi sungai kamu memerlukan jambatan......memerlukan titi.... titi yang disediakan untuk kamu...  tentulah dari pihak kerajaan .... tapi alangkah bodohnya kamu apabila ada orang yang ingin membakar titi untuk kamu melintasi sungai tersebut.... kamu sokong... orang yang ingin mempertahankan titi untuk kamu melintasi sungai kamu herdikdengan tohmahan... bodoh sungguh kamu!!!!!!!!

Inilah petikan dari harakah hasih pemikiran sibodoh ini.....

Kamu bersih kan lah poket kamu dengan duit PTPTN @  biasiswa  Najis dari pihak kerajaan ..... Sememangnya hasil sumbangan .... pinjaman ... pemberian kerajaan adalah haram untuk kamu.... wahai manusia tak berotak......

Monday, 4 July 2011

Titah YDPA

Ini adalah titah YDPA sempena perhimpunan Bersih



Beta sedang mengikuti dengan teliti akan perkembangan cadangan Kumpulan Bersih untuk mengadakan perarakan dan perhimpunan beramai-ramai yang bertujuan untuk menyerahkan memorandum kepada Beta selaku Yang di-Pertuan Agong, dan bagaimana pihak kerajaan menangani isu ini khususnya agensi-agensi dan jabatan-jabatan yang terlibat.

Namun Beta yakin kepimpinan negara di bawah Yang Amat Berhormat Datuk Sri Mohd. Najib Tun Haji Abdul Razak berkemampuan untuk menangani masalah ini dengan sebaik mungkin.

Beta menyeru di dalam keghairahan sebahagian rakyat berpolitik bagi menyuburkan demokrasi dalam negara kita ini hendaklah dipastikan juga bahawa tuntutan demokrasi itu tidak akan membawa kemusnahan kepada negara.

Kita tidak boleh terlalu terikut-ikut dengan amalan-amalan negara-negara luar secara umumnya kerana keharmonian dan kestabilan negara adalah asas penting bagi sesebuah negara yang perlu semua pihak pertahankan.

Beta juga menyeru kepada pihak kerajaan agar melaksanakan segala amanah yang diberikan kepada rakyat secara adil dan bijaksana dan yang pentingnya Beta selaku Yang di-Pertuan Agong tidak mahu melihat dalam negara bermasyarakat majmuk ini berada di dalam keadaan bermusuhan sesama sendiri ataupun sebahagian rakyatnya bermusuh dengan kerajaan atas apa jua alasan pun.

Setiap permasalahan yang timbul, kita sebagai masyarakat bertamadun hendaklah menyelesaikan secara rundingan dan tidak mengikut perasaan seperti pepatah Melayu ‘Yang Dikejar Tak Dapat Yang Dikendong Berciciran’.

Hakikatnya, demonstrasi jalanan banyak membawa keburukan daripada kebaikan walaupun niat asalnya baik.

Sebaliknya, kita harus menumpukan kepada matlamat utama memajukan negara, bukannya mencipta masalah yang membuat negara berada terkebelakang. Ingatlah bumi mana yang tidak ditimpa hujan, lautan mana yang tidak bergelora.

Itulah pentingnya sifat kesederhanan dan tolak ansur yang telah begitu lama diamalkan oleh warisan pentadbiran negara. — Bernama


kenyataan bukan khayalan

Saturday, 2 July 2011

Knapaer aku sayang Malaysia.........5

Malaysia senang nak makan.........

 La .... ni makanan seimbang ... tersilap..... tapi tak apalah .... makanan seimbang penting   ...Tapi jelas nya makanan  x seimbang menyebabkan beberapa penyakit yang cukup kronik.....................
Samada sedar atau tidak... tahu atau tak tahu terpulanglanglah
>>>>>>>>> Satu hari seorang wanita telah datang untuk berjumpa Rasulullah SAW...  menyatakan... hukumlah aku kerana aku telah berzina....Tetapi Rasullullah telah menyuruhnya pulang untuk melahirkan anak dalam kandunganya..... Setelah anak itu lahir dia datang lagi...Hukumlah aku ini anak yang lahir hasil penzinaan ku..... Kau pulang dan susukan anak mu........Setelah besar  dia datang lagi... ini anak ku hukumlah aku akhir Rasullullah berkata   .... Allah telah mengampunkan dosa mu........mengapa Rasullullah tidak merejam seorang perempuan yang telah berzina ini............................


Pengajaranya keimanan mengatasi segala kejahatan yang dibuat..... ada Iman  OK / tak beriman susah la......

Di malaysia macam 2 makanan ada  makanan Melayu ...... lemang, nasi lemak, nasi kerabu, otak 2,  macam 2 ada.....................Makan lah banyak mana suka tapi bayar sendiri.......

Makanan Cina pun tak koman lagi banyak yong tau fu ... char kue tiaw... macam 2 lah
India ada lagi banyak......Dari jepun ... amaerika Australia.. Itali... Iran... Pastun @ mana 2 dunia ada banyak wei di Malaysia.....

Makan jgn tak makan..... Sakit jantung... kecing manis.... darah tinggi hospital ada..........
Tapi yang jelas sejenis makanan yang tak semua orang ada duit boleh makan.... Tak semua mulut boleh makan... tak semua tangan boleh pegang makanan ini ....  Itulah  MAKAN RASUAH.....................
 
Makan rasuah hanya kakitanngan kerajaan @ seseorg tertentu yg berkepentingan jer boleh makan.......
Selalunya selari dengan makan rasuah..... org. tu akan kaya raya ..... tak kira lah org. kerajaan org kampung @ sesiapa .......tapi sedar tak kakitangan kerajaan bukan semua sokong kerajaan ....terutama yang berjawatan besar berkuasa besar ... ada kuasa ........konon 2 sokong kerajaan....tapi dalam hati pro pembangkang .... kerana kerajaan tak mahu kakitangan div 1 terlibat politik...... ....akhirnya depa ni minat pembangkang.. kerana pembangkang tak tolak..... Untuk bagi nampak kerajaan buruk puak2 ni la yang telan makanan haru  ....rasuah ni..... seleweng tanah  ... dapat  beratus 2 ekar...jual tanah dapat jutaan ringgit ...makanan jgn. heran mcm 2 boleh telan...... tak lama kena serang le penyakit..... darah tinggi , jantung.  , kencing manis @ lain2...................
Ya Allah jauhkan lah kami semua dari gejala seperti ini.....................................

Jelas kelihatan..... ubat kepada penyakit yang sebegini.... hanya potong kaki kaki................Ada juga setengahnya   adalah anugerah tuhan kepada nya kerana nak menghapuskan dosa2 nya serta membenar ia bertaubat   ..... tapi ada juga yang Allah sengaja nak beri atas kejahatanya......
Tapi org. Pas rayu sangat kepada Allah memberi ganjaran dosa terhadap orang yg tidak mahu menjalankan hukum hudud...... Memang UMNO tidak pernah membuat hukum hudud kerana semuanya Allah dah siapkan....Tapi pas minta dan buat... akhirnya Tuhan bagi
Maka terpotonglah kaki kawan2 termasuk kawan 2 depa sendiri...yg kerja kerajaan ......
Ha ha ha ha ha .... itu kata KD jer ....................... tak ada sangkut paut saper 2..... Siapa yang terasa maaf ler......