Follow by Email

Saturday, 18 May 2013

Blackout 50505050 dah la woiiiii

Aku kesian tengok pemikiran orang melayu penyokong pembangkang yang dok meracau tak abis -abis hal PRU 14... Nak kata bodoh sekolah tinggi gak... nak kata cerodik ... terserlah kebodohan  depa ni.....
Ini adalah antara cerita jenaka ialah..........

1..   Seorang pekerja rendah am heboh pagi-pagi 7 mei 2013 dua hari lepas pilihanraya mengatakan minyak petrol dah naik 40 sen....tu la sokong lagi kerajaan...... Betoi ka tu  ????..... Betoi depa dok heboh kat bilik sana  tu minyak dah  40......Seorang kawan penyokong  Barisan Nasional agak marah... engko tunggu jap... aku nak call member aku kat JPM .... betol ka  benda tu...... tapi pembantu am terus keluar berjalan ketempat lain sambil menghebahkan kepada kawan -kawan lain tentang harga minyak yang naik....

          Penyokong Barisan Nasional telah dapat menghubungi kawannya di Putrajaya dan telah mendapat maklumat tiada kenaikan harga minyak malah Dato sri Najib sedang berusaha untuk menurunkan harga barang ..  Dia cepat mencari pembantu am tadi untuk .. Engko dapat maklumat dari mana  tentang kenaikan itu....Tu tu  kat dalam opis tu.... mreka yang cakap...........Engko kalau tak tahu betul 2 jangan sebar pitnah woi.......Nanti aku bawak engko ketengah baru engko tahu...........woi woi woi.. janga la buat cam tu.... aku ada anak bini woi ... kena berenti kerja terok la aku... aku main main saja?????JANGAN LAAAA....


2.. 13 mei 2013 .. Depa tipu..... kalau tidak BN sure kalah... semua PR yg menang... hang tengok.. depa buat2 blackout lepas tu depa pi tambah kertas undi... ada orang bawak kertas undi kot belakang dewan majlis kerana nak tipu rakyat.... BN memang penipu...ni la ni ada 27 petisyen tentang penipuan undi terhadap SPR....bangla pun boleh mengundi... polis yang tolong lepaskan bangla mengundi....bangla dah tersilap pi minta duit kat pejabat PR lepas dia mngundi....

            Aku dah tolong jawap dekat sibodoh ni tapi akai dia singkat sangat kerana terasok dek anwat.... konon dia cerodik la tuuuu...adil la tu... akai tak dak.....
jawapan a............................Tentang blakout...... aku dah bagi tau dia...masa tu hujan lebat memang kilat kuat.. itu pun tahniah kepada TNB kerana mampu menangani masalah secepat mungkin.. lagi pun kan bendera pembangkang dok banyak lagi diatastiang letrik   mana kita tau short serkit kerana air dah meleleh melaluii tali bendera dan mencantumkan kabel tersebut.... boleh tak blackout .....
               b...........................Kan ka di tempat mengira undi tu ada wakil parti....apa nak takut... tak kan tak percaya kawan kotttttttt........................
               c.    .......................BN menang berapa kerusi bang.... cuba tengok.baru 133 kerusi dari 222.... kalau BN kekal kuasa buat apala bagi menang sikit sangat ... 133 ... buat la bagi jadi 180.. bnaru kuat .. boleh buat usul persempadanan semula... tak payah mengharap sokongan pembangkang.... besarkan kawasan kerajaan supaya boleh tambah kerusi BN.......Kalau setakat 27 kerusi bukan mantap pun.....bodoh la BN buat sikit 2  sedangkan PRU 14 tentula lagi hebat
               d.   .........................Buat apa la nak bawak kertas undi tu kok belakang dewan majlis punnn....kan ka borang 14 ttelah ditulis pengiraan ditempat pembuangan undi..... dua dua wakit partti dah tandatangan..maklumat dah masok sampol........tentu wakil tu boleh ingat berapa jumlah mejoriti sebenar...MANA ADA KIRA DI BILIK MAJLIS DAHHHHHHH

               e.........................Dah banggla pulak dah....mau tahu la .. kalau aku la tukang jaga bangla tu... kompem tak lepas kepejabat PR... aku jaga abis 2abisan.. tak kanla nak pi biaq puak tu melilau rata 2 kerana tak bagi duit....
InilAH JAWAPAN BAGI SOALAN BODOH UNTUK ORANG BODOH DALAM PR

HUALLAH HUALAMM.........................................

Sunday, 6 January 2013

Buat Malu orang cina saja

Tersebutlah kisah sebuah parti politik yang sebenarnya cukup cauvanis, cukup rasis dengan kecinaan menuduh orang lain rasis , tidak ada sifat Malaysia Malaysian seperti parti mereka mengadakan persidangan pemilihihan peringkat kebangsaan... yang dapat undi terbanyak dah tentulah... godfather uncle Lim KS.. nombot 2 dah tentu anaknya  Lim   GE  kerana mereka parti dinasti... yang ketika buat penawar bagi yg terer lawyer tu ... Karpai singki dan anak dia kena menang juga No 8...adaseorang India menang no berbelas belas lah ... bagi menunjukan mereka ada sifat Malaysia Malaysian.


                                                   

Maka orang melayu dari berbagai pihak pung pang pung pang lahhh.... hantam parti ni.. Barulah parti dinasti Lim ni sedaq org melayu takdak dalam CEC tu....mula 2 depa saja buat.. kerana depa tau melayu ramai yang bodo...Bila bising 2 terpaksa lah korbankan pengerusi pemilihan tapi bagi hadiahlah bro.... cina kan ka  kaya...
katakan saja silap kira undi....
adakah patut nak silap cina meniaga juta 2 ringgit ... tiba 2 nak kira undi 803 pun tersilap....sebenarnya saja depa reka... nak menunjukan melayu dah terok sangat .. ketagih kuasa ... sampai orang main 2 pun depa katagih nak gak jawatan tuuuuu.....
Kalau aku dikalangan masyarakat cina mampoih aku tak kan sokong parti sebodoh ni...kira undi salah ... buat malu kaum cina...konon 2 telus.. tapi pemilihan depa haru biru....
Inilah dia kata karam singh wallia kata dulang paku serper kata orang depa lagi lebih... bodoh....

Tuesday, 20 November 2012

Doa wajib dan doa tak salah


Penubuhan PAS serta perpecahan dari UMNO satu masa dulu adalah demi menegakan sebuah negara Islam dengan menggunakan perundangan hudud. Seorang demi seorang ulamak menyertai PAS.  Menyokong dengan sepenoh hati tanpa berbelah bagi.

Kini demi kuasa ... Road to PutraJaya segalanya berubah...hudud bukan agenda utama... Negara Islam, berkecai sudah.  Negeri dibawah PAS jauh terkebelakang kerana memilih pemimpin yg tidak layak mengurus negeri.

Bloger dan Facebooker meracau tak keruan kerana masalah ini.  Mencipta mentafsir perkataan... ayat 2 Quran berdasarkan keperluan sendiri.  

Alangkah baiknya jika doa yg dibaca untuk meng k o   BN dibaca agar ahli PAS sedar ... bukan dunia yang di cari... tetapi keredaan Illahi yang di ingini.   Doakan agar semua pengundi memiilih calon yg terbaik dalam PRU nanti.     Bukan hanya mengharapkan UMNO yang berkubur.   Kiranya Allah  hendak menguburkan UMNO tidak sampai sekelip mata.  Hancor segalanya... Begitu juga PAS yang hanya meracau bagai orang gila bila membaca dan selepas membaca doa itu.... Tidakah ada dikalangan mereka yang berdoa itu  mempunyai kawan sanak saudara malah ibu bapa atau anak yang menjadi ahli UMNO tetapi di doakan untuk menghapuskan semua ahli UMNO termasuk saudara anak ibu atau bapa mereka sendiri.. sesuatu yang cukup gila DONIA..... GILA HARTA....GILA KUASA...................BUKANLAH GILA BERIBADAH....


P

Friday, 9 November 2012

Nurul .... tobat weiiiii







Hebat anak Dato sri ni................    Ikut suka aku la nak pi ikut pahaman apa... UMNO ka PAS ka PKR ka DAP .. Komunis ka .. Punk ka Metal ka.. Grunge ka Black Metal horor metal ka nak Islam ka .. nak sokong yahudi ka.. nak ikut kristian ka .......... Itulah maksud anak mantan TPM yg bergelar aljuburi oleh mat sabu satu masa dulu........

Begitulah yang cuba dilakukan oleh Nurul Izzah Anwar apabila nekad membawa fahaman pluralisme ke dalam masyarakat kita. Pluralisme agama (religious pluralism)adalah di antara fahaman baru yang diusung oleh PKR. 

Trend pemikiran ini wujud di atas dasar kebebasan, golongan pluralisme ini yakin bahawa agama hanyalah persepsi manusia yang relatif terhadap tuhan yang mutlak, maka seluruh agama tidak boleh mengatakan bahawa agama yang dianuti mereka lebih diyakini benar dari agama-agama lain.

Kenyataan Nurul Izzah Anwar dalam satu forum yang telah mendapat kencaman ramai pihak jelas menggambarkan di negara kita percubaan membawa fahaman baru ini sedang giat dijalankan melalui parti-parti politik pembangkang.
"Sebarang peruntukan undang-undang berkaitan kebebasan beragama harus dilaksanakan secara adil tanpa mengira agama termasuk Islam.
"Seharusnya tidak wujud sebarang desakan beragama sehingga membezakan antara agama Islam dan agama lain"
 “Apabila anda bertanya saya, tiada paksaan dalam beragama… mengapa sesetengah pihak rasa bersalah, perkara ini (kebebasan agama) hanya terpakai kepada orang bukan Melayu, sepatutnya diguna pakai secara sama rata"
Apa yang anda faham melalui kenyataan ini...?

Dari pemahaman saya, Nurul Izzah menyamakan agama Islam dengan agama-agama lain dan hak kebebasan beragama tidak sepatutnya terpakai kepada bukan Melayu sahaja, ia sepatutnya dilaksanakan untuk semua termasuklah Melayu. .......Elok la tobat weeeiiiiiiiii


Monday, 28 May 2012

KERAJAAN PERPADUAN YANG MERAPU





Pemimpin Pakatan Rakyat mengeluarkan kenyataan yg ditandatangani oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim (PKR), Datuk Seri Abdul Hadi Awang (PAS) dan Lim Kit Siang (DAP)  menolak bulat-bulat idea penubuhan Kerajaan Perpaduan UMNO & PAS.

Pakatan menyifatkan idea itu sebagai fitnah dan tohmahan jahat serta disifatkan tindakan terdesak UMNO untuk menggugat kekuatan pakatan pembangkang. Sedangkan idea penubuhan Kerajaan Perpaduan mula diutarakan oleh Datuk Seri Abdul Hadi Awang kepada UMNO.

Idea penubuhan Kerajaan Perpaduan disambut baik oleh UMNO namun sebaliknya ada di antara ahli PAS tidak berminat dengan idea tersebut termasuklah Datuk Nik Aziz Nik Mat yang membangkang sekeras-kerasnya idea Presiden PAS M'sia.

Pada pendapat anda semua, adakah PAS benar-benar ikhlas mewujudkan Kerajaan Perpaduan dengan UMNO sebelum perbincangan dan keputusan pemimpin Pakatan Rakyat dikeluarkan semalam?

Dan,

Adakah tindakan PAS ingin mewujudkan Kerajaan Perpaduan bersama UMNO disebabkan rasa kecewa dengan PKR & DAP yg dilihat tidak sehaluan dengan prinsip perjuangan asal Pakatan spt dilaungkan sebelum pilihanraya 12 lepas?

 Tetapi apa bila kita perhatikan sesaorang yang ingin berbincang semestinya dia tak akan meletakan syarat terlebih dahulu sebelum berbincang...MELAINKAN ORANG YANG TAK NAK BERBINCANG...   UMNO lah yang terbaik


                                                            

                                        Bersama Barisan Nasional..........

                                                          

                                                    HIDUP UMNO.

Thursday, 10 May 2012

Kurang ajaqnya jenih Cina Nameewee



Kurang ajaq sungguh cina namiwee  ni.....Tapi dia boleh pulakdiampunkan hari tu lagu negara ku .. agama Islam TNB ... tapi untung duaa ada pulak org pi sposer ia punya  nasik lemak  kopi o........ baguih sangat ka?   
Jalang siam ni pandai ka cakap mcam tu kalau dia tak ajaq.....Nazri     ... pikiaq habih..2   walaupun aku tak pernah mengundi hang... tetapi kerana undi aku sedikit membantu untuk BN berkuasa ... kalau tak hang tak rasa jadi menteri.........

 Namiwee senang nak pi jumpa  hang buat perangei mcm tu.....tambah sakit hati bila puak bersih ngada 2 lagi
Perati la habih wei perangai depa ni... kalau nak bawak pi jumpa menteri... apa kata org. yang sokong....

Monday, 7 May 2012

Jahatnya UMNO memfitnah Azmi.. bagi Rasuah Emak dier

Nampaknya sekali lagi negara kita dikejutkan dengan berita hangat skandal seks terbaru melibatkan Azmin Ali dengan seorang wanita. Satu babak dilakukan di kawasan seakan-akan ruang tamu manakala satu lagi dirakam di dalan tandas.

Aksi 'oral seks' ini dipercayai dirakam oleh 'hidden camera system' berteknologi tinggi kerana resolusi pada gambar yang dipaparkan amat cerah. Apapun, skandal terbaru ini sekali lagi boleh dijadikan senjata dan modal untuk menyerang pakatan rakyat habis habisan.

Gambar ini dibuat secara prinscreen dan sumber asalnya adalah video... 

KD terpaanggil pulak bila ada kawan-kawan pembangkang yang kata jahat sungguh UMNO kerja fitnah orang ... Orang dah muak dengan kes Seks... tapi UMNO bagi gak...Mcm la UMNO tak ada kerja lain dok kelebek barang depa jer...lepaih tu



  





Ada pulak yang biot lagi terok pi  kata UMNO gak yang rasuah emak dia suruh mengaku macam 2 nampak sangat menteliti yang cukup rendah .. Macam la Azmin tu hebat sangat...


Rasuah ker kalau ayaq mata dok meleleh tu.....