Follow by Email

Saturday, 18 May 2013

Blackout 50505050 dah la woiiiii

Aku kesian tengok pemikiran orang melayu penyokong pembangkang yang dok meracau tak abis -abis hal PRU 14... Nak kata bodoh sekolah tinggi gak... nak kata cerodik ... terserlah kebodohan  depa ni.....
Ini adalah antara cerita jenaka ialah..........

1..   Seorang pekerja rendah am heboh pagi-pagi 7 mei 2013 dua hari lepas pilihanraya mengatakan minyak petrol dah naik 40 sen....tu la sokong lagi kerajaan...... Betoi ka tu  ????..... Betoi depa dok heboh kat bilik sana  tu minyak dah  40......Seorang kawan penyokong  Barisan Nasional agak marah... engko tunggu jap... aku nak call member aku kat JPM .... betol ka  benda tu...... tapi pembantu am terus keluar berjalan ketempat lain sambil menghebahkan kepada kawan -kawan lain tentang harga minyak yang naik....

          Penyokong Barisan Nasional telah dapat menghubungi kawannya di Putrajaya dan telah mendapat maklumat tiada kenaikan harga minyak malah Dato sri Najib sedang berusaha untuk menurunkan harga barang ..  Dia cepat mencari pembantu am tadi untuk .. Engko dapat maklumat dari mana  tentang kenaikan itu....Tu tu  kat dalam opis tu.... mreka yang cakap...........Engko kalau tak tahu betul 2 jangan sebar pitnah woi.......Nanti aku bawak engko ketengah baru engko tahu...........woi woi woi.. janga la buat cam tu.... aku ada anak bini woi ... kena berenti kerja terok la aku... aku main main saja?????JANGAN LAAAA....


2.. 13 mei 2013 .. Depa tipu..... kalau tidak BN sure kalah... semua PR yg menang... hang tengok.. depa buat2 blackout lepas tu depa pi tambah kertas undi... ada orang bawak kertas undi kot belakang dewan majlis kerana nak tipu rakyat.... BN memang penipu...ni la ni ada 27 petisyen tentang penipuan undi terhadap SPR....bangla pun boleh mengundi... polis yang tolong lepaskan bangla mengundi....bangla dah tersilap pi minta duit kat pejabat PR lepas dia mngundi....

            Aku dah tolong jawap dekat sibodoh ni tapi akai dia singkat sangat kerana terasok dek anwat.... konon dia cerodik la tuuuu...adil la tu... akai tak dak.....
jawapan a............................Tentang blakout...... aku dah bagi tau dia...masa tu hujan lebat memang kilat kuat.. itu pun tahniah kepada TNB kerana mampu menangani masalah secepat mungkin.. lagi pun kan bendera pembangkang dok banyak lagi diatastiang letrik   mana kita tau short serkit kerana air dah meleleh melaluii tali bendera dan mencantumkan kabel tersebut.... boleh tak blackout .....
               b...........................Kan ka di tempat mengira undi tu ada wakil parti....apa nak takut... tak kan tak percaya kawan kotttttttt........................
               c.    .......................BN menang berapa kerusi bang.... cuba tengok.baru 133 kerusi dari 222.... kalau BN kekal kuasa buat apala bagi menang sikit sangat ... 133 ... buat la bagi jadi 180.. bnaru kuat .. boleh buat usul persempadanan semula... tak payah mengharap sokongan pembangkang.... besarkan kawasan kerajaan supaya boleh tambah kerusi BN.......Kalau setakat 27 kerusi bukan mantap pun.....bodoh la BN buat sikit 2  sedangkan PRU 14 tentula lagi hebat
               d.   .........................Buat apa la nak bawak kertas undi tu kok belakang dewan majlis punnn....kan ka borang 14 ttelah ditulis pengiraan ditempat pembuangan undi..... dua dua wakit partti dah tandatangan..maklumat dah masok sampol........tentu wakil tu boleh ingat berapa jumlah mejoriti sebenar...MANA ADA KIRA DI BILIK MAJLIS DAHHHHHHH

               e.........................Dah banggla pulak dah....mau tahu la .. kalau aku la tukang jaga bangla tu... kompem tak lepas kepejabat PR... aku jaga abis 2abisan.. tak kanla nak pi biaq puak tu melilau rata 2 kerana tak bagi duit....
InilAH JAWAPAN BAGI SOALAN BODOH UNTUK ORANG BODOH DALAM PR

HUALLAH HUALAMM.........................................

Sunday, 6 January 2013

Buat Malu orang cina saja

Tersebutlah kisah sebuah parti politik yang sebenarnya cukup cauvanis, cukup rasis dengan kecinaan menuduh orang lain rasis , tidak ada sifat Malaysia Malaysian seperti parti mereka mengadakan persidangan pemilihihan peringkat kebangsaan... yang dapat undi terbanyak dah tentulah... godfather uncle Lim KS.. nombot 2 dah tentu anaknya  Lim   GE  kerana mereka parti dinasti... yang ketika buat penawar bagi yg terer lawyer tu ... Karpai singki dan anak dia kena menang juga No 8...adaseorang India menang no berbelas belas lah ... bagi menunjukan mereka ada sifat Malaysia Malaysian.


                                                   

Maka orang melayu dari berbagai pihak pung pang pung pang lahhh.... hantam parti ni.. Barulah parti dinasti Lim ni sedaq org melayu takdak dalam CEC tu....mula 2 depa saja buat.. kerana depa tau melayu ramai yang bodo...Bila bising 2 terpaksa lah korbankan pengerusi pemilihan tapi bagi hadiahlah bro.... cina kan ka  kaya...
katakan saja silap kira undi....
adakah patut nak silap cina meniaga juta 2 ringgit ... tiba 2 nak kira undi 803 pun tersilap....sebenarnya saja depa reka... nak menunjukan melayu dah terok sangat .. ketagih kuasa ... sampai orang main 2 pun depa katagih nak gak jawatan tuuuuu.....
Kalau aku dikalangan masyarakat cina mampoih aku tak kan sokong parti sebodoh ni...kira undi salah ... buat malu kaum cina...konon 2 telus.. tapi pemilihan depa haru biru....
Inilah dia kata karam singh wallia kata dulang paku serper kata orang depa lagi lebih... bodoh....