Follow by Email

Saturday, 2 July 2011

Knapaer aku sayang Malaysia.........5

Malaysia senang nak makan.........

 La .... ni makanan seimbang ... tersilap..... tapi tak apalah .... makanan seimbang penting   ...Tapi jelas nya makanan  x seimbang menyebabkan beberapa penyakit yang cukup kronik.....................
Samada sedar atau tidak... tahu atau tak tahu terpulanglanglah
>>>>>>>>> Satu hari seorang wanita telah datang untuk berjumpa Rasulullah SAW...  menyatakan... hukumlah aku kerana aku telah berzina....Tetapi Rasullullah telah menyuruhnya pulang untuk melahirkan anak dalam kandunganya..... Setelah anak itu lahir dia datang lagi...Hukumlah aku ini anak yang lahir hasil penzinaan ku..... Kau pulang dan susukan anak mu........Setelah besar  dia datang lagi... ini anak ku hukumlah aku akhir Rasullullah berkata   .... Allah telah mengampunkan dosa mu........mengapa Rasullullah tidak merejam seorang perempuan yang telah berzina ini............................


Pengajaranya keimanan mengatasi segala kejahatan yang dibuat..... ada Iman  OK / tak beriman susah la......

Di malaysia macam 2 makanan ada  makanan Melayu ...... lemang, nasi lemak, nasi kerabu, otak 2,  macam 2 ada.....................Makan lah banyak mana suka tapi bayar sendiri.......

Makanan Cina pun tak koman lagi banyak yong tau fu ... char kue tiaw... macam 2 lah
India ada lagi banyak......Dari jepun ... amaerika Australia.. Itali... Iran... Pastun @ mana 2 dunia ada banyak wei di Malaysia.....

Makan jgn tak makan..... Sakit jantung... kecing manis.... darah tinggi hospital ada..........
Tapi yang jelas sejenis makanan yang tak semua orang ada duit boleh makan.... Tak semua mulut boleh makan... tak semua tangan boleh pegang makanan ini ....  Itulah  MAKAN RASUAH.....................
 
Makan rasuah hanya kakitanngan kerajaan @ seseorg tertentu yg berkepentingan jer boleh makan.......
Selalunya selari dengan makan rasuah..... org. tu akan kaya raya ..... tak kira lah org. kerajaan org kampung @ sesiapa .......tapi sedar tak kakitangan kerajaan bukan semua sokong kerajaan ....terutama yang berjawatan besar berkuasa besar ... ada kuasa ........konon 2 sokong kerajaan....tapi dalam hati pro pembangkang .... kerana kerajaan tak mahu kakitangan div 1 terlibat politik...... ....akhirnya depa ni minat pembangkang.. kerana pembangkang tak tolak..... Untuk bagi nampak kerajaan buruk puak2 ni la yang telan makanan haru  ....rasuah ni..... seleweng tanah  ... dapat  beratus 2 ekar...jual tanah dapat jutaan ringgit ...makanan jgn. heran mcm 2 boleh telan...... tak lama kena serang le penyakit..... darah tinggi , jantung.  , kencing manis @ lain2...................
Ya Allah jauhkan lah kami semua dari gejala seperti ini.....................................

Jelas kelihatan..... ubat kepada penyakit yang sebegini.... hanya potong kaki kaki................Ada juga setengahnya   adalah anugerah tuhan kepada nya kerana nak menghapuskan dosa2 nya serta membenar ia bertaubat   ..... tapi ada juga yang Allah sengaja nak beri atas kejahatanya......
Tapi org. Pas rayu sangat kepada Allah memberi ganjaran dosa terhadap orang yg tidak mahu menjalankan hukum hudud...... Memang UMNO tidak pernah membuat hukum hudud kerana semuanya Allah dah siapkan....Tapi pas minta dan buat... akhirnya Tuhan bagi
Maka terpotonglah kaki kawan2 termasuk kawan 2 depa sendiri...yg kerja kerajaan ......
Ha ha ha ha ha .... itu kata KD jer ....................... tak ada sangkut paut saper 2..... Siapa yang terasa maaf ler......

No comments:

Post a Comment

TAK KISAH KATA LAH APA PUN... JANGAN MENYALAHI UNDANG 2 DAH LER...