Follow by Email

Saturday, 18 May 2013

Blackout 50505050 dah la woiiiii

Aku kesian tengok pemikiran orang melayu penyokong pembangkang yang dok meracau tak abis -abis hal PRU 14... Nak kata bodoh sekolah tinggi gak... nak kata cerodik ... terserlah kebodohan  depa ni.....
Ini adalah antara cerita jenaka ialah..........

1..   Seorang pekerja rendah am heboh pagi-pagi 7 mei 2013 dua hari lepas pilihanraya mengatakan minyak petrol dah naik 40 sen....tu la sokong lagi kerajaan...... Betoi ka tu  ????..... Betoi depa dok heboh kat bilik sana  tu minyak dah  40......Seorang kawan penyokong  Barisan Nasional agak marah... engko tunggu jap... aku nak call member aku kat JPM .... betol ka  benda tu...... tapi pembantu am terus keluar berjalan ketempat lain sambil menghebahkan kepada kawan -kawan lain tentang harga minyak yang naik....

          Penyokong Barisan Nasional telah dapat menghubungi kawannya di Putrajaya dan telah mendapat maklumat tiada kenaikan harga minyak malah Dato sri Najib sedang berusaha untuk menurunkan harga barang ..  Dia cepat mencari pembantu am tadi untuk .. Engko dapat maklumat dari mana  tentang kenaikan itu....Tu tu  kat dalam opis tu.... mreka yang cakap...........Engko kalau tak tahu betul 2 jangan sebar pitnah woi.......Nanti aku bawak engko ketengah baru engko tahu...........woi woi woi.. janga la buat cam tu.... aku ada anak bini woi ... kena berenti kerja terok la aku... aku main main saja?????JANGAN LAAAA....


2.. 13 mei 2013 .. Depa tipu..... kalau tidak BN sure kalah... semua PR yg menang... hang tengok.. depa buat2 blackout lepas tu depa pi tambah kertas undi... ada orang bawak kertas undi kot belakang dewan majlis kerana nak tipu rakyat.... BN memang penipu...ni la ni ada 27 petisyen tentang penipuan undi terhadap SPR....bangla pun boleh mengundi... polis yang tolong lepaskan bangla mengundi....bangla dah tersilap pi minta duit kat pejabat PR lepas dia mngundi....

            Aku dah tolong jawap dekat sibodoh ni tapi akai dia singkat sangat kerana terasok dek anwat.... konon dia cerodik la tuuuu...adil la tu... akai tak dak.....
jawapan a............................Tentang blakout...... aku dah bagi tau dia...masa tu hujan lebat memang kilat kuat.. itu pun tahniah kepada TNB kerana mampu menangani masalah secepat mungkin.. lagi pun kan bendera pembangkang dok banyak lagi diatastiang letrik   mana kita tau short serkit kerana air dah meleleh melaluii tali bendera dan mencantumkan kabel tersebut.... boleh tak blackout .....
               b...........................Kan ka di tempat mengira undi tu ada wakil parti....apa nak takut... tak kan tak percaya kawan kotttttttt........................
               c.    .......................BN menang berapa kerusi bang.... cuba tengok.baru 133 kerusi dari 222.... kalau BN kekal kuasa buat apala bagi menang sikit sangat ... 133 ... buat la bagi jadi 180.. bnaru kuat .. boleh buat usul persempadanan semula... tak payah mengharap sokongan pembangkang.... besarkan kawasan kerajaan supaya boleh tambah kerusi BN.......Kalau setakat 27 kerusi bukan mantap pun.....bodoh la BN buat sikit 2  sedangkan PRU 14 tentula lagi hebat
               d.   .........................Buat apa la nak bawak kertas undi tu kok belakang dewan majlis punnn....kan ka borang 14 ttelah ditulis pengiraan ditempat pembuangan undi..... dua dua wakit partti dah tandatangan..maklumat dah masok sampol........tentu wakil tu boleh ingat berapa jumlah mejoriti sebenar...MANA ADA KIRA DI BILIK MAJLIS DAHHHHHHH

               e.........................Dah banggla pulak dah....mau tahu la .. kalau aku la tukang jaga bangla tu... kompem tak lepas kepejabat PR... aku jaga abis 2abisan.. tak kanla nak pi biaq puak tu melilau rata 2 kerana tak bagi duit....
InilAH JAWAPAN BAGI SOALAN BODOH UNTUK ORANG BODOH DALAM PR

HUALLAH HUALAMM.........................................

No comments:

Post a Comment

TAK KISAH KATA LAH APA PUN... JANGAN MENYALAHI UNDANG 2 DAH LER...