Follow by Email

Friday, 29 April 2011

Dok kata dahhhhhhh.....................






Dalam kita duk asyik bertekak kes tuduhan zina terhadap Anwar ni yang sampai ke sudah takkan dia ngaku, rupanya ada sekoq musang berbulu ayam BN ni buat hal lagi dengan mengeluarkan stetmen yang cukup mengguris hati orang-orang melayu dan UMNO. DS najib, nak tunggu apa lagi tanggung bewak hidop ni, terajang saja keluar dari BN.

Soi Lek Sanggup Undi PKR Jika Sedia Mansuh Hak Melayu
Datuk Seri Dr Chua Soi Lek menegaskan beliau akan menjadi orang pertama mengundi PKR jika parti komponen Pakatan Rakyat itu sanggup memansuhkan keistimewaan orang Melayu.
“Jika PKR berani meminda Perlembagaan dan memansuhkan keistimewaan orang Melayu, saya adalah orang pertama akan mengangkat tangan untuk mengundi PKR,” kata presiden MCA dalam video yang diposkan menerusi Youtube di laman partinya.-themalaysianinsider

KD dok rasa mula dari dia menang Presiden ari tu.... Ci sengaja nak permainkan Kerajaan ... Depa memang x mau bagi menang sebab tu lah kasi pelakon blue ini jadi presiden.... Tak kan la cina tak marah.... kalau presiden pun kaki cam tu..... Depa ka ta Cina tak kesah... ada ka patut.. gila betul..

SUmpah Eskay di halang ..... sapa punya kerja?




sms dari dato eskay
" Apakah zaman nabi Lut sudah berlaku di Malaysia apabila  peliwat dan penzina dipertahankan dan penegak Kebenaran di Tentang? Tunggu Petunjuk dari Allah"
Apa yang di kehendaki? biar lah dia .... dia uruslah dirinya sendiri kalau betul dia fitnah .. tunggu hari dia dapat segalanya apa yang dia supahkan... Tak gaduh nak sekat..... Terok la u all .....  tau tak Allah maha adil kalau dia fitnah dia dapat......................................

Satu utk kau .. 2 utk aku 3.......TAK ADILLLLLL.....

1 untuk kau 2 utk aku.... 3 utk kau 4 utk aku 5 utk aku...... Inilah cerita P Ramlee ...dok ulang tak abis 2 lepas TV 1, TV 3 lepas   3 TV 7 lepas 7 kat astro plak dah....... Tapi nak buat mcm mana itulah bintang, itu superstar.... Itulah Ratno timor, INILAH JUGA Jacky Chan . ini juga Chow yoon fat ..Itulah Brad Pit, Itulah Slaverster stalone, itulah omar sharip, itulah Michle Jackson..itulah Frank Sinatra...itulah...itulah... X ada yang lain lagi... Itulah superstar melayu... Mesti kena kasi anak 2 kenal & ingat........P. RAMLEE....
Bukab nak cerita budaya , bukan nak cerita filem .... tapi nak cerita tentang pengagihan diatas....ADIL TAK.
Hanya orang gila jer yang kata adil .... Hanya org. tak berakal saja setuju dengan pengiraan pengagihan diatas....Itulah yang DAP  berhajat sangat  supaya UNMO tumbang..... pas dengan pkr ...depa tahu dah kemaluan sendiri pun tak terbasuh...... Mcm mna nak perjuangkan utk. agama dan bangsa ....MACAM 2 ADA.... Memang depa dok berusaha supaya org. yg agak berkeupayaan  dalam pas dan pkr ditendang ... tinggal lah puak yg, jual bundle. jual lembu curi yang tinggal........Hat baik sikit... bagi depa lompat masok UMNO....Hat melayu masalah still dalm pakatan supaya pakat2 tak layak jadi MB , jadi EXCO jadi menteri atau jadi PM... itulah target DAP  tentulah depa lebih baguih kerana depa semua lawyer...

Perjuangan DAP adalah Malysia Malaysian  .... agih mcm kat atas tu lah...
Sebagai contoh kesamarataan yang diperjuangkan oleh DAP adalah pembahagian Amanah Saham Malaysia (ASM) seperti berikut :

ADIL ATAU TIDAK ADIL ....?

. Jumlah ASM ialah RM 27 Billion. DAP akan membahagikan mengikut kaum di Malaysia seperti berikut :

RM 9 Billion - Melayu
RM 9 Billion - Cina
RM 9 Billion - India

Jika RM 9 Billion yang diperolehi oleh setiap kaum dibahagikan mengikut bilangan setiap orang mengikut kaum adalah seperti berikut :

Bilangan orang Melayu = 14 juta. RM 9 Billion dibahagikan kepada 14 juta orang = RM 600 ribu seorang.
Bilangan orang Cina = 7 juta. RM 9 Billion dibahagikan kepada 7 juta orang = RM 1.3 juta seorang.
Bilangan orang India = 4 juta. RM 9 Billion dibahagikan kepada 4 Juta orang = RM 2.3 juta seorang.
OK tak..... Kalau org pas & pkr yg bodoh sangat nilah yang hendak dan sokong sangat Malaysia Malaysian


Mcm perlumbaan ini lah susun budak sama2 ..suruh lari satu track pusingan yg mana lebih untung... adil takkkkkk........Adil  kepala hotak kau.....

Jika RM 9 Billion yang diperolehi oleh setiap kaum dibahagikan mengikut bilangan setiap orang mengikut kaum adalah seperti berikut :

Bilangan orang Melayu = 14 juta. RM 14 Billion dibahagikan kepada 14 juta orang = RM 1juta seorang.
Bilangan orang Cina = 7 juta. RM 7 Billion dibahagikan kepada 7 juta orang = RM 1juta seorang.
Bilangan orang India = 4 juta. RM 4 Billion dibahagikan kepada 4 Juta orang = RM 1juta seorang.

Oleh itu setiap orang akan mendapat RM1 juta bagi semua kaum.
Sebagai rakyat Malaysia yang tentunya berfikiran waras tentu boleh membezakan yang mana adil dan yang mana tidak adil. Ini baru pembahagian Saham ASM. Cuba bayangkan pula pembahagian jawatan kabinet. Bilangan minoriti akan mendapat lebih daripada majoriti. Konsep yang adilkah ini .........
Siapa yang tak adill.....
Tidak kah mereka menyedari bahawa tidak pernah ada sekatan dari mana 2  utk. org cina menjadi kaya raya... tidak ada seorg. melayu yg menyekat org. cina untuk berniaga..asal halal  ... tapi kadang 2 yg haram pun tak kacau........contoh business ini .... DSAI  pun sokong sangat....

tak perasan ke kat dinding tulis urut yang bagi sex...

juai tape.. cd cetak rompak... yg melayu dok nyanyi juga termasoklah bob lokman .. lagu dia pun kena ciplak tapi biak pi sokong DAP gak.........


Dalam berpesatuan Cina memang mendahului orang2 melayu... Mcm2 persatuan depa buat Kwangtunglah , Kaying, Hualian, Poilam lah semua ada sampai yang terakhir mereka membina SEQIU entah apa persatuan pun tak tau... Tapi orang melayu masih positif menganggap semua nya dibina untuk membantu bangsa cina ... tak apalah bukan untuk menghapuskan melayu...Kenalah tolong melayu sama .... baru betul.....
bila melayu rasa terdesak cuba daftar satu persatuan bagi nama PERKASA   kot melayu lebih baik untuk tolong melayu  wooh tak kiralah cina punya bising... mcmlah PERKASA tu nak bunoh depa.....RASIS lah nak hapuskan Cina.....
Buat TEKUN basional sebekla mulut 2 depa apahat cina talak kasi pinjam itu tukun ha..... eleh berapa duitlah yang tekun nak tolong x semua orang melayu boleh daftar syarikat.. ada akaun .. dekat dengan bank... Yg susah x dapat rasa gak'
Salah sangat lah DEB tu kerana semua tender projek bagi kat org. melayu..... Betul la ... Projek bagi melayu..... Cina punya barang.... India punya kerja .... Baru kek ekonomi boleh beragih sama rasa........
Tengok peragai depa ni..... Hasut kawan 2 depa bagi korang ajae......
Tengok la vidoe ni peratilah ,acam mana korang Ajaq nya puak ni.... Macamlah UMNO dok sekat semua depa punya di malaysia......
patutkah buaya 2 seperti ini di biarkan ..... tidak kah mereka sedar mereka mendapat berbagai keistimewaan lebih dari melayu sendiri....dikawal agar mereka selamat oleh siapa.... org... melayu sendiri.. menjadi tentera. menjadi polis... kalau nak diharapkan mereka x berapa orang pun yg nak.... tapi suara mereka bukan main .. katakan org,  katakan polis dan tentera dgn lebel yg tak sanggup disebut oleh emak bapak die sendiri kpd dia..tengok ni.....

 inilah cara depa tu ....dah biar ... x kena lagi..... dah bagi x cukup lagi..... nak yg mcm 2... perguna anak bangsa kita mcm video ni tengok dengar suara siapa .... nak tipu siapa  video ni... fikir...kalau depa yg berkuasa... dapatkah kita mcm apa yg mereka dapat semasa umno menjadi tulang belakang  pemerintah hari ni...fikir.......
 Lihatlah betapa mereka  mempergunakan anak bangsa dari keturunan melayu rawa .... Wira  bangsa yg di manipulasi untuk  komunis.... Tanyalah org. tua 2 kita apa jadi bila komunis memerentah selepas Jepun berundur.........Fikirkan ..... fikirkan......ADAKAH PERKARA INI TIDAK AKAN BERULANG....

Tuesday, 26 April 2011

Malaysia amalkan idea Hitler....... Inilah masa ambil tindakan

 
Merujuk kepada artikel ini sakit betul hati aku ... Betul 2 sial, babi ..........punya gong eng.. kutu menteri Pulau PInang.....Cakap macam pungkok ayam .. ketua depa pun minat pungkok....
Hitler memang  lah menghapuskan Yahudi... Sluroh dunia tau...
tapi
Bila kerajaan Malaysia menghapuskan apa 2  bangsa didunia ni... Malah ditolong lagi .. tak kenang budi
betul 2 mcm buaya lapaq...Mkn apa saja bangkai  asal belakang naik kelangit .......

Biawak laut punya kapir Guan Eng!! Ikut suka hati mak bapak dia saja tuduh negara ni amalkan idea Hitler. Mana dia dapat idea tu pun gua tak tau. Mungkin dia dapat "wahyu" dari Nik Aziz kot...
  Bangsa apa kah yang dihapuskan oleh kerajaan malaysia...perhatikan perbandingan antara  cina dan melayu di Malaysia .... pikir lah dalam dalam....
dalam berpesatuan Cina memang mendahului orang2 melayu... Mcm2 persatuan depa buat Kwangtunglah , Kaying, Hualian, Poilam lah semua ada sampai yang terakhir mereka membina SEQIU entah apa persatuan pun tak tau... Tapi orang melayu masih positif menganggap semua nya dibina untuk membantu bangsa cina ... tak apalah bukan untuk menghapuskan melayu...ada orang bising ada org marah:??????????
bila melayu rasa terdesak cuba daftar satu persatuan bagi nama PERKASA wooh tak kiralah cina punya bising... mcmlah PERKASA tu nak bunoh depa.....RASIS lah nak hapuskan cina lah.. semua ada kat depa
Tapi yang silapnya....... kerajaan biaq sekolah SRJK kekal hingga kini sepatutnya lama dah perabih... Ada kawan2 kata kalau nak cantum pokok mestilah masa kecik bukan tunggu dia besar... Kalau besaq dia keras liat..  Tanamlah dekat2 pokok buluh dekat pokok rotan... selaput tunggul, kerapulai kemudian ikat pucuk dia rapat 2 nescaya bila pokok besar.. semua jadi seketol hutan... nak amek kerapulai x boleh . nak amek buloh x boleh bak amek rotan pun tak boleh... Kalau nak juga.... kena tebas semua .. bakor... @ guna escavator... baru boleh..... jadilah satu hutan ONE MALAYSIA
Maksud aku bukan apa SRJK sepatutnya dah lama dijadikan sekolah cawangan SK... Tak lah sakit hati cikgu melayu elaun 150 gurubesar  SK (melayu) kena jaga kurang2 pun 180  org murid tapi GB SRJK jaga 50 org...menjadikan kerja depa senang.....tapi elaun sama  ... adil ka..,,, ada org bising....
Guru ETEMS pun sakit hati jugak tengok cikgu srjk mengajar budak hanyalah  5 @ 10 org. ... sedangkan  guru SK kena kawal 40 rang.. sedangkan elaun nya sama 10% gaji... patutlah kena tamat pun...Siapa kah org. melayu yang bising hal ini...KAN KAH BAIK KALAU SRJK  ITU MENJADI CAWANGAN KEPADA SEKOLAH SK pentadbiran hanyalah dibawah SK dan satu jawatan baru penyelia cawangan di ujudkan... Taklah sakit sangat hati kerana kita boleh bertukar tempat pentadbiran BARULAH ONE MALAYSIA TERJANA...
Siapa yang marah......ajarlah lima @ 6 bahasa disekolah.. BM.. B I, Cina, Tamil, Arab dan lain bahasa dunia.. Jepun ke .. perancis ker....Baru semua kena masok satu sekolah... bolehlah ikat pokok tadi menjadikan cinta negara Cinta pemimpin... Bukan Rasis mcm la... ni.......
       HITLER........ HITLER.... PAKAI AKAILAH GONG ENG OIIIII SAPA YANG DOK  BAGI NAYA HAMPA... tengoklah sendiri Nameewee dok maki negara masih ada keistimewaan .. boleh masok parlimen dengan baju macam HARAMJADAH..... tak reti hormat  tempat mejana undang2  ......PIKIAK>>>oi

Saturday, 23 April 2011

Desak la awat tak desak Desak ramai-ramai.......

Salam sayang untuk semua.....Tuan entah dimana ..... tapi cerita rioh satu Malaya..Tak abih-abih..... Dialah jejaka tua idaman Malaya.... Kalau kerajaan buat KONSPIRASI... kalau tak buat terok yang menjadi....tapi kenapa pejuang ISLAM (kononya)@ pejuang hak asasi manusia.., persatuan apa-apalah yang rajin sangat desak kerajaan tubuh suruhanjaya diraja dalam apa saja kes...Boon hock,  Elizebert kangkang ,.ancak..mampoih depa ni,, Tapi bila bab video tu depa tak teringin pulak suruh tubuh suruhanjaya diraja 
Tak kesian ka depa , mak cik mak cik, mak long pak long yang tua-tua berujan bepanas pi tengok ceramah jejaka idaman Malaya ini......   Tak kesian ka tengok anak 2 muda , mat motor, mat rempit, mat gian    @  mat@minah  Student Universiti berempas pulas untuk menaikan jejaka Idaman ini ... dengan lebel cukup standard warak ,  kawan2 juga warak  Nik Ajis... Hadi Awang, Hassan Ali   Mat Sabun  ,  Datok Eskay , Dato Johari...Bob Lokman.......... dan tak ketinggalan Toke Magnum Dato Nala....   Kesian la.... Tukang panjat Pokok gantung bendela...PEJUANGKANLAH..

Kalau pun tak mau desak...tubuh suruhanjaya    pun tak apa tapi sokonglah Naib Presiden PAS Salehuddin untuk menubuhkan suruhanjaya ini... Naib Presiden tuuuuu... tak kan tak ken ai kot.....  Kalau tak mau sokong dia pecat la lani...Ustaz Nasarudin dah stuju dah... awai dah Ustaz cadang.... Oleh itu WAHAI PEMIMPIN PAS TUNJUKKANLAH KEBENARAN jangan sembang saja nak memperjuangkan ISLAM tapi bila kena kat kawan2 sendiri terus buat keputusan ....NI TIPU.....macam  perjuangan nak mendapat redha ALLAH sebab memang ANDA SEMUA PENIPU

Kat sini KD copy paste hak Gerakan Timur satu email dari penonton BLUE FILEM .....Jejaka Tua Idaman Malaya......


!!!

Saya merasa macam orang yang menang cabutan bertuah kerana dapat menonton video seks yang kini menjadi mimpi ngeri bagi saudara Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Mungkin agaknya saya antara top 10 saja di Malaysia atau sebilangan kecil yang berpeluang menjadi saksi paling awal kepada perilaku  insan yang selama ini menampilkan dirinya sebagai tokoh warak, pemimpin Islam dan sering berlindung disebalik tokoh agama terkenal Yusof Al-Qaradawi.

Saya merasa terdorong untuk memberi pandangan saya kerana merasa CUKUP TERHIBUR membaca komentar dua insan yang turut berpeluang menyaksi sendiri video iaitu Datuk Johari Abdul dan Badrul Hisham Shahrin. 

Ibarat sekilas ikan di air, kita dapat memahami kenapa mereka bermati-matian cuba meyakinkan itu bukan saudara Anwar.

Mereka boleh berpegang kepada pandangan mereka dan saya juga boleh berpegang kepada pandangan saya setelah menyaksi sendiri video itu.

Tempat dimana saya menontonnya dan bagaimana saya dijemput biarlah menjadi rahsia sendiri.

Rasanya tidak perlu saya pergi secara detail tentang adegan-adegan dalam video itu.Ia sama saja seperti mana-mana video lucah yang boleh kita lihat menerusi internet atau VCD yang dibeli di pasaran gelap.

Apa yang membuat saya merasa sangat-sangat teruja dengan video seks ini ialah aktornya boleh membuat negara ini bergegar.

Saya amat bersetuju dengan pandangan Presiden Parti KITA dan seorang peguam ternama  Datuk Zaid Ibrahim bahawa video lucah itu adalah satu dokumenteri dan bukan lucah dalam ertikata lucah yang sebenar.

Saya juga amat bersetuju dengan kata-katanya bahawa ketulenan video itu harus disahkan oleh semua pihak baik dari dalam dan luar negara agar tidak ada keraguan langsung mengenainya.

Kita sendiri tidak mahu saudara Anwar teraniya menerusi satu video yang di fabricate .

Sebelum satu rumusan rasmi dikeluarkan oleh kerajaan hasil siasatan rapi,pandangan yang ingin saya sampaikan di sini ialah semata-mata apa yang saya lihat sendiri dari penayangan video itu.

Kalau tanya saya apa rumusan saya berdasarkan video itu saya pasti memberi jawapan yang sama seperti Datuk Zaid Ibrahim dan blogger Papa Gomo yang tersiar dalam Agendadaily.ITU ADALAH SAUDARA ANWAR.

Maaf jika memberitahu reaksi pertama yang terpancul dari mulut saya sebaik saja melihat kelibat Anwar dengan tuala dalam kamar ialah mencarut panjang.

Di benak pemikiran saya bukan sangat tentang aksi seks dalam video itu.

Ia lebih melayang terkenang wajah-wajah penyokong-penyokong taksubnya di sana sini termasuk pak cik dan mak cik di serata ceruk kampong dan bandar yang sanggup berhujan panas nak mendengar ceramah-ceramahnya.

Saya dapat membayangkan bagaimana remuknya perasaan mereka diperbodohkan ke tahap maksima oleh insan dalam video itu.

Saya juga dapat membayangkan air muka mereka yang hebat membelai insan ini seperti Datuk Nik Aziz Nik Mat,Datuk Hadi Awang dan lain-lain pemimpin parti PKR,PAS dan DAP.

Ahli Parlimen PAS kawasan Titiwangsa Dr Lo Lo yang galak main twitter mempertahankan saudara Anwar mungkin boleh pengsan atau terkedu seribu bahasa.Ketua Penerangan PKR Nik Nazmi yang juga gila main twitter setiap hari mengutuk apa yang dakwanya konspirasi  ini boleh lari malam lintang pukang.

Hairan sungguh orang-orang terpelajar dan beragama seperti ini boleh jadi taksub maksimum sampai buta mata dan pekak telinga tak sanggup sekurang-kurangnya hendak usul periksa terlebih dahulu.

Ada orang kata saudara Anwar sentiasa merasa cukup selesa kerana hidup diawang-awangan merasakan semua orang tidak mungkin percaya apa saja dakwaan buruk terhadapnya.

(Jika video itu tulen) saudara Anwar kena mengambil iktibar dari perumpamaan Melayu : sepandai pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua.

Walaupun pihak pembangkang sedang berusaha bersungguh-sungguh mencerca kumpulan Datuk Trio kerana menembak tupai kesayangan mereka,saya pasti mereka akan berterima kasih kepada mereka kelak bila segalanya terbongkar secara rasmi kerana Datuk Trio telah menyelamatkan negara ini dari ditebuk oleh tupai itu.

Jangan lupa kita juga sudah biasa dengan kata-kata inggeris yang berbunyi : it takes a thief to catch a thief.

Kita sudah boleh jangka sekalipun video itu akhirnya didapati tulen saudara Anwar tidak mungkin akan seberani Datuk Chua Soi Lek untuk mengakui : ‘it’s me’ .

Saudara Anwar cukup tahu budaya Melayu negara ini tidak akan dapat terima moral seorang pemimpin begitu lebih-lebih lagi yang pamir dirinya warak sewaraknya.

Seperti saya kata tadi saya tidak mahu ulas secara mendalam aksi dalam video itu.Apa yang paling utama bagi saya apa yang terpapar didepan mata saya orang dalam video itu (dari kacamata saya) ialah saudara Anwar.

(Jika video itu tulen) tidak terdetik langsung keraguan dihati saya lelaki yang gagah memuaskan nafsunya dengan pelacur China itu bukan saudara Anwar.

Bagi yang belum berpeluang lagi menonton video itu saya ingin kata seeing is believing.

Biarlah Datuk Johari Abdul dan Chegu Bard bermain dengan igauan mereka yang not believing what they saw.

Mungkin agaknya itu reaksi orang yang terlampau terkejut hingga penglihatan dan pemikiran jadi kabur dan haru biru.

Siapa tahu mungkin juga dibenak hati kecil mereka mengaku diam-diam itu adalah pemimpin besar mereka.

Sebab itulah saya tidak hairan melihat pembangkang rancak berkempen JANGAN TONTON VIDEO ITU.

Sebaliknya jika mereka hendak mencari kebenaran mereka patut kata semua orang patut lihat dan putuskan.

Ini adalah sikap hipokrit tahap terlampau kalau dikenang bagaimana semasa video VK Lingam merekalah yang paling awal menjerit terlakak lalak sana sini minta siasat segera dan tubuh Suruhanjaya Diraja.

Mereka tentu sekali bimbang semua orang yang berpeluang menyaksikannya akan terus membuat rumusan macam saya,Datuk Zaid Ibrahim dan blogger Papa Gomo.

Saya dengar cerita kalangan wartawan yang berpeluang menjadi saksi pertama tayangan video itu di Carcosa Seri Negara juga bagi 100 persatus dia orangnya.

Saya yakin mereka yang kenal lenggok dan stail Anwar akan membuat rumusan sama.

Sebenarnya antara HAKIM yang paling layak untuk menentukan samada orang itu saudara Anwar atau tidak ialah Datuk Seri Wan Azizah Ismail sendiri.

Rasanya sekali imbas pandang video itu Datuk Seri yang bertahun-tahun hidup sekamar boleh kenal siapa gerangannya lelaki dalam aksi video itu.

Semua orang tahu menonton video lucah,seperti kata Datuk Seri itu adalah salah di sisi Islam.

Itu Datuk Seri tak perlu ajar kita semua.

Sebagai isteri tidakkah Datuk Seri sendiri nak tahu siapa lelaki dalam video dokumentari  seperti kata Datuk Zaid Ibrahim.

Atau apakah Datuk Seri takut dan gementar itu menghadapi realiti ?

Mana-mana isteri dalam dunia ini pasti jadi orang pertama yang nak tau kebenaran bila ada sesuatu tuduhan melibatkan suaminya.

Itu naluri biasa mana-mana manusia normal.

Saya kira Datuk Seri adalah manusia yang cukup luar biasa.Mungkin agaknya kerana turut sama terpukau dengan insan yang Datuk Seri telah istiharkan di konvensyen PKR tahun lalu sebagai ‘ anugerah Tuhan’.

Mengambil kira saudara Anwar yang sudah berusia 64 tahun dan selama ini mendakwa dirinya sakit belakang,aksinya di ranjang yang perkasa dengan pelacur China itu memanglah layak digelar ‘ anugerah Tuhan’.

Juga saudara Anwar paling layak menerima anugerah Pelakon Terbaik Festival Filem Malaysia.

Maaf jika saya terpaksa membuat satu lagi rumusan (jika video itu tulen) – saudara Anwar....CHECKMATE.
 
Kelisaduri rasa elok la pakat tobat...macam lagu walli 
 
 
 

Inilah Kerja Bloger Pro Kerajaan ... Menyamar dan memfitnah.....

KD tak dan nak tengok paper..baru ni labuka blok sian ... org kampong line kemetot... Betoi2 sebijik muka buldozer tu... cermin mata je tak real  tengok gambar...IMAM BESAR MASJIDIL HARAM ... aku x tau kerana blum pi Mekah... Puak Paih Kenai kot


Bdan sama rupa sama ada kah kau ini wahai mamak .... Parpu............

Thursday, 21 April 2011

Tempik .... yang tertingal,,,,,,,,,

Tempik .... hari ni bukan nak cerita  pasal bahasa ..melayu ,jawa @ cina ... tapi ari ni KD dapat maklumat ... Giler betul puak Pas larut...  Seorang kawan yang menyertai ceramah tersebut memberi maklumat kepada KD ..... Beliau mengatakan



Penceramah pada hari itu telah menjemput dan mempersilakan kepada semua penyokong PAS yang hadir pada hari itu turun bersama 2 satu hari untuk mengadakan solat hajat... Tetapi bukan untuk kemenangan PAS.. Penceramah tersebut menyeru kepada semua yang hadir agar dapat berkumpul bagi mengerjakan solat hajat agar YB Dato Hj Muhamad Daud bin Mohamad Yusof DUN Selama dan YBM Dato sri Raja Ahmad Zainuddin bin Raja Hj, Omar ..ADUN Kubu Gajah... Mati


Ya Allah apa nak jadi puak ni ... Kalau setakat nak solat hajat untuk kemenangan PAS tu ok lah... Depa belajar macam mana la gamaknya...atau solat hajat minta Allah buka hati kedua YB ni supaya memperjuangkan Islam , bekerja cara Islam .. maklom saja lah keduanya bekerja secara UMNO

Bawa 2 bertaubatla Bro ..... jgn merapu tek ketahuan .......Apabila merapu teramat teroklah kelihatan diri kita .......Doa lah yang baik 2 Think Positif la brader,,,, Esok lusa kita pun mati okey.....

Wednesday, 20 April 2011

HANYA DAP boleh ISLAMkan seluruh SARAWAK : Bloger Gelong

KD kesian tengok bloger gelong ni .. Adakah patut dia kata DAP berupaya untuk mengislamkan seluruh rakyat Sarawak yang terlalu banyak maksiat... Satu yang cukup merapu ... Dia mungkin tak kenal DAP .... Dia tak kenal pemimpin DAP ....tengok kata dia..


Alhamdulillah, ana selamat kembali ke pangkuan keluarga malam semalam. Puas dapat cium isteri-isteri (2) dan anak-anak. Mereka inilah sebenarnya sumber kekuatan ana dan rakan-rakan aktivis PAS seluruh Negara. Bawa jugalah tiga empat lima ekor terubuk masin. Buat rasa kenangan di Sarawak. Sewaktu menceritakan pengalaman di Sarawak; ana hanya memberikan gambaran bahawa masih ada peluang untuk PAS memberikan saingan di Sarawak. Masih ada.
Pada ana, perjuangan PAS di Sarawak bolehlah kita sifatkan sebagai JIHAD. Sungguh. JIHAD. Bandar Kuching pada ana adalah sebuah bandar yang tidak ada moral. Minta maaf cakaplah. Bandar yang terisi di dalamnya pelbagai kebusukan noda yang merosakkan masyarakat. Belum kita cerita tentang Gereja yang lebih banyak dari masjid. Belum kita cakap pasal anak muda Islam di Kuching yang hidup macam tak ada JALAN IMAN. Malah, ana sanggup kata mereka ini SESAT.
Bayangkan, kalau Jumaat, Sabtu dan Ahad; anak gadis Sarawak bersepah di Kuching dengan skirt pendek dan baju nampak coli. Naik berbulu mata kita menengoknya. Dosa memang dosa. Tapi kalau dah lalu depan mata nak buat macamana. Cubalah duduk di depan pintu Pullman sekitar jam 7-9 malam hari Jumaat. Anak gadis Melayu datang macam birah dan pelacur. Ana minta maaf cakap. Keluar kereta. Betulkan skirt. Tonjolkan dada. Lepak minum bir. Yang suka puak UMNO yang duduk dekat Pullman. Celik biji mata. Ana yang datang sekejap sebab ambil duit daripada PKR; jadi merah biji mata. Takut tengok budaya ISLAM di Kuching yang semakin rosak.

Inilah kenangan seorang Bloger PAS .... Dia memang pandai mengata ... Sebelum pilihanraya tak berani pulak keluarkan kata cam ni... Harap 2 nak dapat undi ... Tapi oleh kerana kerja yang tak ikhlas mana nak menang;;Itu sebab 12 kerusi dapat kat DAP ... PAS jadi hamPAS..Kenalah sikit antara orang kafir dengan Islam .. Muka semua sama ... Kaum nya ramai di sana bah... Hormat sikit...... Jangan main hentam jerr....

Duit bukan segalanya BRO.....

Kecewa betul dengan kenyataan ini.... Tak patut... Org ini bercakap hanya atas kepentingan duit dia saja ... Tak tahu jaga hati orang lain.... Tak ada sensitiviti... Betul 2 punya kapitalis....


Tan Sri Wiliam Cheng ni yang AS tau pemilik Lion Group dan Parkson. Dia juga Presiden Dewan Perniagaan Cina KL dan Selangor. Apek ni cakap Malaysia dah ada banyak cuti umum iaitu 17 hari dan tidak baik untuk perniagaan.

Apek ni telah cuba untuk menimbulkan kemarahan sebahagian besar penganut agama hindu dan buddha dengan mencadangkan Kerajaan agar mansuhkan saja cuti Hari Deepavali dan Hari Wesak kerana baginya tak perlu kerana cuti umum dah banyak. Apek dah kaya raya dengan berniaga di Malaysia tapi sanggup pentingkan diri sendiri nafikan hak orang lain? Apa sebenarnya agenda apek dengan keluarkan stetmen begitu?

Bagi KD Mungkin dia sengaja nak menyakitkan hati orang ...Hindu dan Buddha..... Dia langsong tak  mau tengok apa orang Jepun yang kaya raya bertindak apabila mereka mengalami gempa yang terkuat diabad ini... Tak tahu kah dia ... Selepas gempa dan Tsunami seluruh kawasan itu telah blackout.. tidak ada letrik .. kalau peniaga nak keuntungan tentulah harga lilin boleh di naikan berkali 2 ganda ... Demi perasaan kemanusiaan ... tauke 2 Jep[un tahu masyarakat dalam derita , tak ada duit  lilin di berikan @ dijual setengah harga kerana semua orang memerlukanya...Malah ada benda terutama bahan makanan yang diberikan percuma oleh tauke 2 ini...  Adakah taukeh Lion @ Pakson  sanggup berbuat seperti itu kiranya negara kita mengalami kejadian seperti di Jepun....
Satu masa dulu ada taukeh punya nak kaya kerajaan tidak mahu menaikan harga ayam mereka sanggup membakar beratus  ribu anak ayam ..untuk menunjukan pengeluaran berkurangan demi mencari keuntungan..
Tak tahu apa nak jadi kalau yang kaya begini... Terlalu ramai di Bumi Majmuk Malaysia... Hanya penting DIRI SENDIRI
Cuti orang Islam lagi banyak... Maal Hijrah, Maulud Nabi, Israq mikraj.. Nuzul Quran. Hari raya Puasa. Hari raya Haji  ...............JANGAN U COBA BRO......

Plan terkini Lim roket

Roket telah bergerak kemerata tempat mencari lokasi landing yg terbaru inilah maklumat terkini yang terdapat dalam blog TAIPING MALI .... betul dia orang nak harap kat siapa lagi ... PRN Serawak sudah buktikan..orng  Islam Serawak tak nak PAS, PKR cuma 3 orang silap 2 lompat pi BN bukan boleh harap sangat..... So DAP nak kowteam dengan siapa?  AWAS... Orang bukan Islam diSarawak  akan diserang oleh mereka.... Iban . Penan, Orang Ulu , Kelabit dan lain-lain.... Jangan percaya temberang roket yang landing tak tentu haluan  macam Tepen mali kata.....

YB Lim Kit Siang nak merge dengan SNAP, apa tujuan dan apa alasan?

Ini kerana LKS nampak bahawa Bumiputera Sarawak seperti Iban, Penan, Orang Ulu, Kenyah, Kelabit dan Bidayuh perlu menyokong dan bersama untuk membantu Dap menawan Sarawak untuk jangka masa 5 tahun dari sekarang.

Dap tidak boleh berharap kepada Pas Sarawak kerana Melayu Islam di sana terang-terang menolak Pas , Pas tidak boleh bantu Dap untuk menawan Sarawak.

 PKR? Pkr juga bakal lingkup dan tutup kedai, 3 calon yang menang pun kemungkinan besar akan menyertai BN semula.

Untuk menang kena cari regu atau pemain baru dan ia adalah SNAP. bijak! bijak!


DAP parliamentary leader and MP for Ipoh Timor Lim Kit Siang today proposed that DAP and the Sarawak National Party (SNAP) merge in time for the next general election in order to better serve the Iban-Dayak community. He said that such a merger would accelerate the Iban-Dayak political awakening following the recently concluded Sarawak general election.

“Sarawak DAP cannot rest on its laurels having won 12 seats in the Sarawak state election, but must prepare immediately for the next general election which is not far off.


“From now till the next general election, DAP leaders, members and supporters must work with Pakatan Rakyat partners to reach out to all Sarawakians including Ibans-Dayaks and Malay-Melanaus,” he said in a statement today.


He added that in the next general election, Pakatan parties must avoid multi-cornered contests which can only benefit the Barisan Nasional (BN).


“For this reason, I would even suggest that DAP and SNAP should seriously consider a merger of the two political parties to accelerate Iban-Dayak political awakening,” he said.


In the run-up to the Sarawak polls, DAP’s Pakatan ally PKR and SNAP failed to solve seat arrangements, resulting in the two parties contesting in 24 seats together with BN.


SNAP which contested in 27 seats lost all, with all but one of its candidates losing their deposit. PKR contested in 49 seats and won only two. The party blamed SNAP for being the spoiler.


DAP emerged as the biggest winner from Pakatan by winning 12 of the 15 seats it contested, all of which were in the urban and Chinese-majority areas.


Lim also brushed aside talks that DAP was only interested in the interest of urban Chinese.

“Thanks to enemy propaganda in the controlled mass media in the past decades, DAP is projected and perceived by some as a Chinese party.

“This is a perception that the DAP must eliminate so that all Malaysians can accept and support us as a political movement committed to the betterment of the welfare of all Malaysians, regardless of race, religion or region,” he said.

He also pointed out that Pakatan also won rural (Ba’Kelalan and Krian) and semi-rural (Batu Kawah, Dudong and Piasau) seats in Sarawak.

These victories, he said, smashed the myth that the opposition received support only in urban areas.


LKS juga melalui twitter terus memancing Supp , Gerakan dan Mca untuk bersama-samanya dalam PRU 13.  SNAP pula menyalahkan PKR sebagai punca kekalahan teruk mereka. Bahaya untuk semua ... awasi ia.........

Monday, 18 April 2011

Dato T nak kena tangkap..... DSAI nak kena apa?

Melihat kepada perkara yang sedang dihabohkan oleh pembangkang Dato T nak kena tangkap KD kata wajar pun ... tak kan nak biar org. tayang blue flem rata2... Inilah lambang kerajaan Malaysia telah sedia memberikan keadilan untuk semua tak adelah macam PKR yang nak cari keadilan untuk seorang ... KD setuju dgn entry yg dibawa oleh ANTI JUMUD......


Saya cuma ingin berkongsi sedikit kupasan berkaitan dengan semua pembaca budiman bahawa kenyataan yang dibuat oleh Dato Acryl Sani, Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman bahawa ‘siasatan video klip seks yang dikaitkan dengan Anwar Al Juburi’ menjurus kepada Sek.292, Kanun Keseksaan kerana kesalahan mengedar bahan lucah.

Sudah menjadi lumrah dan adat bahawa yang salah tetap bersalah dan ini terpaksa diterima oleh Datuk 'T' sekiranya mereka didakwa mengedarkan video lucah. Tetapi, agak aneh dan ganjil apabila orang yang dah jelas bersalah dan penipu besar tidak mahu mengaku salah sebaliknya menuding kesalahan itu kepada orang lain. Siapa lagi kalau bukan Anwar Al Juburi.


Ekoran kenyataan berkenaan, media pembangkang telah bersorak gembira beranggapan pelakon dalan video berkenaan bukanlah Anwar dan meletakkan kesalahan terhadap ‘Dato T’ kerana bertanggungjawab mengedar bahan lucah.

Media pembangkang khususnya PAS sebenarnya ‘bodoh’ dan ‘tidak berotak’ kerana tidak memahami secara jelas kenyataan yang dibuat oleh DAS, kerana kenyataannya yang jelas lagi bersuluh ‘lampu spotlight bukan minyak tanah PAS’ bahawa pihak polis sudahpun mengenalpasti ‘Pelakon Lelaki Dalam Video Berkenaan’ tetapi tidak boleh didedahkan bagi menjamin mutu siasatan dan kelancaran proses pendakwaan sekiranya dibuat pertuduhan di mahkamah kelak.


Manakala pihak polis sudahpun mengenalpasti syarikat pengeluar jam tangan omega yang dikatkan dalam video klip berkenaan tetapi tidak mempunyai ‘KUASA’ untuk mendapatkan maklumat peribadi pemilik jam tangan berkenaan. Pihak polis hanya boleh membuat kajian secara terperinci berdasarkan ‘screaning video’ yang menjadi bahan bukti setakat ini.

AJ masih ingat ketika pihak polis membuat kenyataan bahawa ‘video seks yang diserahkan oleh Datuk T’ adalah tulen 100% dan bukannya dibuat melalui ‘teknik pertindihan’. Ketika itu, apa jawapan balas yang dikeluarkan oleh pihak pembangkang khususnya media dan pemimpin haprak balaci Anwar???

PIHAK POLIS TELAH BERSEKONGKOL DENGAN KERAJAAN UNTUK MENJATUHKAN KARIER POLITIK ANWAR AL JUBURI, DAN MENJADI HAMBA SURUHAN KEPADA KERAJAAN. MALAH, MENDESAK SUPAYA PIHAK POLIS MENGUMUMKAN KEPADA MASYARAKAT BAHAWA SIAPA SEBENARNYA YANG CUBA MENJATUHKAN ANWAR ALJUBURI. JAWAPAN YANG DIBERIKAN OLEH PIHAK POLIS TIDAK MENCUKUPI UNTUK MEMENUHI KEHENDAK MEREKA TERUTAMA SEKALI PEMIMPIN-PEMIMPIN PEMBANGKANG, LANTAS MENGUTUK PIHAK POLIS DENGAN PELBAGAI ALASAN”

Tetapi cuba tuan-tuan renung sejenak, apakah persepsi mereka kepada pihak Polis polis hasil daripada kenyataan yang dibuat Datuk Acryl Sani semalam??

PAS TIDAK ADA PENDIRIAN ATAU DENGAN KATA LAIN TIDAK MEMPUNYAI ISTIQAMAH DALAM SETIAP KEPUTUSAN”

Yang jelas, mereka tidak lagi menyalahkan pihak polis dalam siasatan kerana kenyataan yang dibuat seolah-olah berpihak kepada mereka. Walhal, apa yang dimaksudkan Datuk Acryl Sani tidak sama sekali mengatakan bahawa ‘Anwar bukanlah pelakon utama dalam video berkenaan. Pihak polis sedikit pun tidak menyebut bahawa ‘Anwar bukan lelaki dalam video seks berkenaa’ tetapi cuba di pesongkan oleh pembangkang dan juga media ‘bodoh’ mereka.

Sejauh mana sekalipun mereka cuba memutarbelitkan fakta, yang benar tetap benar dan yang salah tetap salah dan AJ diberitakan bahawa tunggu masa yang sesuai dan pada bila-bila masa Suruhanjaya Bebas Diraja akan dibentuk kerana proses siasatan pihak polis telahpun selesai. Ini berasaskan kepada keputusan yang dibuat oleh kabinet bahawa RCI akan dipertimbangkan setelah selesai siasatan pihak polis.


Justeru, bersedialah dengan peluru ‘hoockers’ mana sekalipun, Anwar tidak dapat lari daripada perbicaraan samada melalui Siasatan Bebas Diraja mahupun proses keadilan biasa.

KD nampak tidak wajar kita tak tahu siapa DSAI sebenarnya kerana kalau diceritakan semua akan jadi konspirasi ... semua DS  Najib yang buat... Atau UMNO yg buat... mcm org dok sebok pikey hal die je...Tengoklah sendiri siapa dia ni...


dari dulu dan kini tak nak berubah ker.............................................




Entah lah apalah die ni... Tapi heran sungguh kenapa adalagi orang percaya macam nak giler..........
KelisaDuri tak tahulah ... apa umpan yang puak2 tu makan semua Kerajaan yang salah ...Dibentangkan perkara cam ni pun dia orang akan kata ... INI KONSPIRASI.... makan ayaq apa entahlah............

YANG BENER.........

bloger satu Melayu
ISU video seks seorang pemimpin utama pembangkang yang telah jadi ‘kes polis’ kerana laporan polis yang dibuat oleh Anwar Ibrahim telah selesai disiasat dan sedang menunggu tindakan selanjutnya daripada Peguam Negara.

Berdasarkan aduan Anwar, kes disiasat mengikut Seksyen 292 Akta Kanun Keseksaan kerana kesalahan ‘mengedar bahan lucah’.

Justeru, kes ini beralih kepada individu yang mendedahkannya, iaitu Trio Datuk T - bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Rahim Thamby Chik; ahli perniagaan, Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan Bendahari Perkasa, Datuk Shuib Lazim.

Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani berkata, “Bagi pihak kami (polis), siasatan telah lengkap dari setiap sudut menjurus kepada Seksyen 292 Akta Kanun Keseksaan (kerana kesalahan mengedar bahan lucah).

“Terpulang kepada Peguam Negara untuk mengambil sebarang tindakan susulan terhadap kes ini dan sekiranya ada mana-mana perkara yang perlu disiasat semula (atas arahan Peguam Negara), kita akan siasatlah.”

Acryl Sani Abdullah Sani
 Ditanya mengenai maklum balas syarikat pengedar jam Omega mengenai identiti pemilik jam tangan itu, Acryl berkata, polis tidak mempunyai kuasa untuk memaksa pengedar jam berkenaan memberi maklumat berhubung identiti pemilik jam terbabit.

“Kita tunggu sahajalah...kami tidak boleh paksa mereka untuk beri maklumat siapa pemilik jam tangan itu,” katanya.

Jam tangan itu merupakan antara dua barang bukti, selain rakaman video seks, yang diserahkan kepada polis oleh Trio Datuk T bagi tujuan siasatan berhubung video itu.

Susulan itu, polis telah menyerahkan kad pendaftaran jam itu kepada syarikat berkenaan bagi tujuan pengesahan siapa pemiliknya dan memberikan tempoh seminggu untuk syarikat itu memberikan jawapan.

“Identiti pemilik jam itu bukan merupakan satu isu (dalam melengkapkan siasatan), apa yang penting dalam siasatan kita (Seksyen 292) adalah siapa penayang video itu,” kata Acryl.

Pada 21 Mac lepas, video itu dipertontonkan kepada beberapa wartawan terpilih oleh satu kumpulan dikenali sebagai ‘Datuk T’ di Carcosa Seri Negara.

Misteri ‘Datuk T’ yang bermaksud ‘Trio’ itu terjawab pada satu sidang akhbar di sebuah hotel pada 23 Mac lepas apabila Rahim, Shazryl Eskay dan Shuib mengaku terlibat dalam penayangan video berkenaan.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar baru-baru ini mengumumkan bahawa rakaman video seks itu adalah tulen selepas disahkan oleh pakar tempatan yang memeriksa video berkenaan.

Sebahagian adegan yang tersiar di Youtube
Penjelas ini memberi maksud bahawa satu lagi kes yang membabitkan Ketua Pembangkang – Anwar Ibrahim, akan berada di mahkamah.

Bagaimanapun, kes ini tidak melibatkan Anwar secara terus sebaliknya membicarakan tuduhan terhadap Trio Datuk T kerana mengedarkan video lucah yang didakwa pelaku lelakinya ialah seorang pemimpin utama pembangkang.

Maknanya, apabila kes dibicarakan, Datuk Eskay akan menceritakan dengan panjang lebar bagaimana rakaman video seks itu dijumpai, di mana dan yang penting dengan siapa dia ketempat itu serta untuk tujuan apa mereka kesitu.

Ada kisah menarik yang bakal terdedah di mahkamah nanti.

Dan yang paling menarik ialah adakah Anwar Ibrahim benar-benar terlibat atau sekadar konspirasi oleh mereka yang menggelarkan diri sebagai Trio Datuk T.
 
KelisaDuri Setuju sangat perkara ini diambil tindakan ... Pembawa video ini dibicarakan,..... Atas kesalahannya ... Jangan mencari kredit untuk kepentingan diri..... Tuan 2 boleh sekadar sokong saja..... Biarkan tenaga baru dijana untuk menghapuskan keburukan orang lalu....Ini menjelaskan polis bertindak wajar tiada sesiapa yang menjadi kebinet mengarahkan supaya rakyat perlu menyokong siapa

Sunday, 17 April 2011

Talak guna punya Olang

" MANGSA MAINAN POLITIK CINA "

KD ingat semuanya hanya mainan seketika tapi nampaknya berterusan  Ini apa yang diluahkan oleh LunCai  , sama macam KD ..... Nemang depa ni tak guna

GERAKAN MENGANGKAT MARUAH BERMULA.

TAK PAYAH NAK WAYANGLAH. SEMUA ORANG DAH TAU DENGAN JELAS CINA TELAH TIDAK BERIKAN UNDI KEPADA BN DALAM PRN SARAWAK.

MACAM YANG AKU PERNAH TULIS, PEMIMPIN MCA DAN GERAKAN SEDANG MENYEDIAKAN ALASAN YANG ' MUNASABAH ' MENGAPA ORANG CINA LARI KEPADA DAP.ANTARANYA IALAH :-

1. UMNO TERLALU BERKUASA DALAM BN
2. UMNO SEPATUTNYA BERKONGSI LEBIH BANYAK DENGAN ORANG CINA.
3. UMNO PATUT LEBIH BERKORBAN KEPADA ORANG CINA
4. UMNO MENGGUNAKAN KUASA MENYEKAT PELUANG ORANG CINA
5. UMNO PERLU BERIKAN LEBIH BANYAK KUASA KEPADA ORANG CINA

INI ALASAN BAIK YANG LAHIR DARI MULUT PEMIMPIN MCA DAN GERAKAN. INI ATAS KERTAS. ADA ALASAN DALAM HATI MEREKA YANG TAK MEREKA SEBUTKAN. CONTOHNYA :-

1. YANG MENANG DAP, MAKNANYA ORANG CINA TETAP MENANG
2. YANG BODOH MELAYU. CINA KENA GUNAKAN KEBODOHAN INI.
3. YANG BERPECAH MELAYU. CINA KENA BANTU MELAYU UNTUK
TERUS BERPECAH.
4. YANG MENGUASAI EKONOMI ORANG CINA. MELAYU TAK DE PILIHAN
SELAIN BERGANTUNG KEPADA ORANG CINA.
5. YANG MELAYU TAPI JIWA KOSONG MELAMBAK. CINA KENA TERUSKAN
KAWAL GOLONGAN INI.

JADI BERASASKAN KEPADA FAKTA DI ATAS, UMNO KENA MULAKAN GERAKAN MENGANGKAT KEMBALI MARUAH MELAYU. TUHAN DAH BERIKAN LORONG DAN JALAN.

ESOK T MURUGIAH AKAN TAMAT TEMPOH SEBAGAI SENATOR. DENGAN SENDIRINYA DIA GUGUR SEBAGAI TIMBALAN MENTERI DI JABATAN PERDANA MENTERI.

AKU BANGGA SANGATLAH KALAU DS NAJIB BUAT KEPUTUSAN DRASTIK KALI INI. TOLONGLAH DS. BUAT KEJUTAN SIKIT. ABAIKAN MANA MANA TOKOH DARIPADA KALANGAN KOMPONEN BN.

LANTIK PEMIMPIN UMNO. TUNJUKKAN KEPADA SEMUA BAHAWA UMNOPUN RAMAI TOKOH DAN BOLEH BERDIRI SENDIRI. KALAU INI DS LAKUKAN, TOBAT, MELAMBUNG HARGA DIRI UMAT MELAYU...
 
 
Kesian anak muda melayu semua nya rasis tapi bila  olang tu tak apa.... Serupa macam nameewee  dia boleh ,masok parlimen senang jer. tak payah pake kot, tie... Ini ada sorang lagi dok sedih kerajaan sepatutnya lebih tegas dengan mangkok ayu ni.....

Dua hari aku tak buka blog. Aku bengang dan hatiku kusut. Bukan sebab Nuar Bewak, bukan sebab Nik Ajis. Tapi sebab puak sepet yang ibarat cacing dah naik ke mata.
Selepas beberapa PRK dan PRaya Sarawak, keturunan penumpang  tongkang ini dah buktikan tahap kesetiaan mereka kepada kerajaan dan negara.
Madu diberi, tuba dibalas. Mereka khianati keikhlasan orang Melayu yang berbudi kepada mereka. Tak perlu disebutkan lagi pengorbanan orang Melayu. Mereka amat tahu dan faham sangat, kerana kalau tidak kerana itu mereka akan hidup merempat kekal sebagai kaum pendatang.
Mereka bangsa yang tidak tahu makna puas. Selagi mereka tidak berkuasa sepenuhnya, selagi itu mereka takkan berhenti merebut hak orang Melayu hingga habis licin.
Mereka taksub, bahawa orang Melayu tidak akan hidup tanpa mereka. Mereka besar kepala kerana katanya Malaysia takkan maju tanpa mereka. Tapi mereka buat-buat lupa. Mereka juga tidak akan hidup senang  jika Melayu bersikap tegas, tidak mahu tolak ansur, amalkan perkauman dan buruk sangka terhadap mereka.
Mereka tunjukkan betapa besar kepala dan self-centerednya mereka bila menuntut yang bukan-bukan kepada kerajaan. Bila kita beralah dan ditunaikan permintaan mereka, mereka menuntut lagi, lagi dan lagi. Tak apa kalau mereka taat setia. Malangnya mereka khianat. Usahkan nak membalas budi, jangan diusik kita lagipun dah bagus sangat. Kebaikan orang Melayu digunakan sebaik-baiknya untuk memijak kepala kita sendiri.
Sekarang dah terbukti, walau bagaimana pun kita jaga hati mereka pun, mereka tak akan mau sehaluan dengan kita. Mereka tetap memilih DAP kerana DAP itu Cina. Bila DAP menang, mereka juga menang. Lebih meriah lagi bila kemenangan mereka dibantu oleh Melayu yang tak berapa siuman dan malu mengakui dirinya Melayu.
Seperti kata Luncai, UMNO KENA MULAKAN GERAKAN MENGANGKAT KEMBALI MARUAH MELAYU. Kita tunjukkan sejelas-jelasnya rasa kecewa kita terhadap sikap mereka. Apa perlunya lagi jaga hati mereka? Melayu bukannya tak boleh hidup tanpa mereka.
Sudahlah. Anjing pun tau membalas budi orang yang baik terhadapnya.
 
KD rasa depa ni bukan anjing , kerana anjing boleh tolong orang ... Depa sebenarnya BUAYA yang dilepaskan oleh kerbau... Kemudian digigit kakinya.... Sial Punya BUAYA... Makan segalanya......

Saturday, 16 April 2011

2/3 ok la

Insyaallah jika tiada aral melintang BN akan menubuhkan kerajaan baru di Sarawak malam ini.

Keputusan tidak rasmi menunjukkan BN telah memenangi lebih daripada 36 kerusi iaitu majoriti mudah untuk menubuhkan kerajaan di Sarawak.

Nak kalah 20, 30 kerusi kita jangan peduli. Yang itu kita buat post mortem kemudian. Yang penting sasaran untuk membentuk kerajaan telah berjaya. Dapat 2/3 , bonus.

Parti Anak Syaitan (PAS) kalah semua di kelima-lima kerusi yang ditandinginya. Cuba lagi ya....

Calon PKR Dun Satok yang berjaya membuntingkan anak dara orang sebelum ini, nampaknya tidak berjaya menundukkan otai politik Sarawak , Abg Jo. Dengar cerita teruk dia kena lipat.


KelisaDuri kata Semoga berkekalan sokongan ini. Sarawak memilih sesuatu yang tepat tahniah kepada semua pejuang BN .... Bertaubatlah kepada semua pejuang pembangkang ... kembalilah kepangkal jalan seperti kawan yang ramai telah berubah kembali menyokong kerajaan tak kira apa bangsa anda .. Semoga Allah selamatkan Negara kita ......

Tak Resmi

KEPUTUSAN TAK RASMI


BN 56 kerusi
Pembangkang 15 kerusi
keseluruhan 71 kerusi

Barisan Basional Menang 56 Kerusi
DAP Menang 11 Kerusi
PKR Menang 3 Kerusi
BEBAS Menang 1 Kerusi
PAS Menang TELOR OMEGA

Tahniah kepada pengundi pengundi Tiong Hua kerana berjaya memberikan kemenangan buat DAP pada Pilihanraya Negeri Sarawak kali ini
 
 
KelisaDuri Kata Elok la tu jangan dok perasan sangat dok rasa depa jer bertul

Dah buat dah............Hudud tak cakap pulak


Ini Kempen Mursyidul am ....dengar betul 2


 
Inilah dia agama di pergunakan untuk kepentingan polotaik depa .... Pening manusia Presiden PAS Hadi.... dah tentula Islam,  Presiden PKR Wan Jijah ye lah Islam.... Siapa Presiden DAP?.... Kalau Pengerusi BN DS Najib   masih  ISLAM.... yang mana nak kasi UNDI ... Yang suruh bagi kat DAP tu knapa? ... Carilah pemimpin Islam dikalangan kamu .... Bro ... ada reti ka?.... Sekolah agama siapa buat, Masjid Surau siapa jana untuk buat, Tabung Haji siapa reka, Mahkamah syariah yang makin besar siapa buat,Halal Hub siapa jana, PPZ siapa yang buat.... Perbankan Islam siapa buat.... Universiti Islam ... dari mana.... Pake otak Bro... Semua tu untuk orang Islam duduk ... Tapi Pas yang kelam kabut.. Sekolah agama nak jadi Mudir, Masjid jadi Tok Imam ....Tak kira lah apa semua dia nak monopoli..... Tapi tak dak satu yang DAP buat ... adakah nak bagi undi kat depa gila......

Friday, 15 April 2011

BN semua tua.... Had Depa dok MUDA ( tak sedar diri)


Bertempat di hadapan Merdeka Palace Hotel, di atas padang Merdeka, Kuching, Pakatan Haram Jadah telah menaikkan poster yang berbunyi "undi Taib sama undi asuk (anjing) tua, jatuhkan taib sama dengan bunuh asuk (anjing) tua. Bila asuk-asuk (anjing-anjing) tua ni mahu dikorbankan?!!"

Dipercayai inilah antara Grand Finale yang digunakan pembangkang untuk memburuk-burukkan Ketua Menteri Sarawak. Persamaan antara manusia dan anjing merupakan satu yang melampau. Tindakan terdesak ini dipercayai bagi merialisasikan janji 16 April 2011 kononnya Pakatan Rakyat akan membentuk kerajaan selepas janji 16 September 2008 yang lihat gagal dicapai. Seterusnya sambung baca di SINI

Puak-puak ni memang kurang ajar, tak dak moral. Kalau banner yang dibuat oleh puak pembangkang ni di restui oleh pemimpinnya. Sememangnya puak pembangkang dari kepimpinan atas, hinggalah ke bawah, semuanya takdak moral. Tengok Anwar sudah la.. dia ada moral ke? he he..

Kalau dah orang atasnya teruk-teruk, orang bawahnya macam mana pulak ye?

Fikirla sendiri.. heh!
 
KelisaDuri kata memang  depa tu BUTA mata ...PEKAK telinga .... dulu masa Tun M jadi PM depa kata dah tua nyanyuk, tak sedar diri,  Ni untuk Taib Mahmud ....Baru sorang pemimpin tua BN yg lain kan ker muda.... Tapi kalau belah pakatan x tahulah nak kata... tua ka muda, asuk ka, ,anjing tua ka, kaldei tua ka, semua ada ,,,,, Tak kan tak nampak benggali tua ataih krusi roda,.....MB kelantan  pun tua sampai nyanyuk, Bekas MB Terengganu ( Hadi mr presiden} pun dah tua... Ketua  pembangkang @ lelaki y,, PUNAISEHAT lagi  pun dah tua  ....... Dap tua  Kit siang tua. (sbb x jadi kitmalam)......KALAU KAT BN SEMUA DAH TUA ...
Eleh stedy la Bro TINGGAL SORANG TU JER... SAMY(TAK DAK DAH) KENG YEIK X DAK DAH ,... MAHATHIR tinggai DOK SOKONG JE.... HAT LEN KAN KA HENSEM LAGI... bIAK PI LA SORANG TU.... LAGI PUN ISTERI DIA MUDA ,,,,,sian kat bini dia tak dan la jadi isteri Ketua Menteri  ......Bagi can la.... broooo

Thursday, 14 April 2011

Hampa blah buat apa

Kelisaduri dapat ,aklumat mengata bekas MB Perak  Niza.. dengan lawyer hebat  untuk  untuk  untuk  mahkamah Syariah kerana pandai baca Quran.....koh ham  dan Komeng  berada di Kucing Sarawak .... Betoi la depa ni macam Kucing...  orang gempak sikit lariiiii.....  Apalah punya kawan ... Kawan kena lanyak dalam dewan lu  orang senang 2 pi Kucing .... Kata nak kempen ... Lu orang cakap betul2 la...knapa BLAH   .... Kawan dah jadi macam tikuih .... Lu orang senang 3 pi makan angin nssss.....Tak patut x patut

Comfirmmmmm.......Raja Petra kena BELI,

Laksamana Jebat Kata

LIHAT LAH GAMBAR DSN INI,
BETUL KE NAJIB BOLEH DUDUK TANPA KERUSI?

Kuala Lumpur, 13 April – Pengendali Malaysia Today Raja Petra Kamaruddin mendedahkan akuan bersumpahnya yang mengaitkan Datuk Seri Najib Tun Razak dengan kes pembunuhan Altantuya Shaariibuu adalah berdasarkan maklumat dan desakan beberapa individu bertujuan menyekat Najib daripada menjadi Perdana Menteri .
Katanya beliau sendiri tidak pernah menuduh Perdana Menteri atau isterinya Datin Seri Rosmah Mansor terlibat dalam kes pembunuhan wanita Mongolia itu dan beliau kini tidak lagi mempercayai cerita individu tersebut.
Individu tersebut mempunyai kaitan dengan beberapa tokoh politik termasuk Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim dan mereka mendesak tindakan itu diambil bagi menyekat Najib mengambil alih jawatan
Perdana Menteri dari Tun Abdullah Ahmad Badawi yang akan meletakkan jawatan.
“Saya tidak terima lagi cerita itu. Sebab saya rasa mungkin mustahil kot. Takkanlah isteri Perdana Menteri nak pergi ke tempat itu, kawasan itu tempat hutan. Dan saya dok fikir nak panjat bukit, masuk hutan tengah tengah malam, pukul 12 malam, saya ingat mustahil kot,” katanya dalam temu bual eksklusif dengan Pengarang Kumpulan TV3 Datuk Ashraf Abdullah di Perth, Australia baru-baru ini.
Rakaman temu bual itu disiarkan dalam Buletin Utama TV3 malam ini.
Raja Petra berkata dalam Akuan sumpah (SD) yang dibuatnya pada 18 Jun 2008, menyatakan beliau menerima maklumat daripada beberapa individu kononnya Rosmah berada di tempat kejadian semasa Altantuya dibunuh.
“Di dalam SD saya tadi saya telah bercerita bahawasanya orang ini telah beritahu dan biarlah orang ini yang datang dan bercerita, dan pihak berkuasa perlu siasat dan panggillah orang ini.
“Itu yang saya tulis dalam SD. Saya sendiri tidak timbulkan apa-apa tuduhan.
Saya tidak kata saya tahu yang isteri timbalan perdana menteri semasa itu ada di tempat kejadian,” katanya.
Beliau berkata: “Saya tidak cakap. Saya tidak buat satu tuduhan seperti berikut. Yang saya kata ada orang yang bercerita tetapi bergantung kepada pihak berkuasalah untuk menyiasat perkara ini lebih lanjut lagi, dan untuk orang-orang ini ke depan.
“Dan saya sebut nama-nama orang ini. Saya sebut semasa siasatan polis,” katanya.
Raja Petra berkata individu yang memberinya maklumat tersebut terdiri daripada Nik Azmi Nik Daud, John Pang dan penulis blog Din Merican.
Selain itu, seorang pegawai perisik angkatan tentera yang dikenali sebagai Kolonel Azmi Zainal Abidin juga memberi maklumat yang sama.
Beliau berkata dalam pertemuan dengan Nik Azmi, beliau telah bertanya kepada Nik Azmi kenapa beliau didesak untuk membuat akuan bersumpah itu dan bertanya “Apa yang kau harapkan untuk dicapai? Dia kata Pak Lah akan letak jawatan, kalau kita tak sekat Najib, Najib akan menjadi Perdana Menteri, ganti Pak Lah.”
Raja Petra berkata beliau kemudian meminta Din Merican untuk mendapatkan pengesahan daripada Anwar.
“Din Merican pun hubungi saya balik, dia kata dia dah cakap dengan Anwar dan Anwar pun bagi lampu hijau. Dia kata okey, orang ini tak ada masalah, apa dia cakap kita boleh percaya.
“Anwar pun kenal baik dengan dia ini dan dia pun biasa jumpa Anwar..Leftenan Kolonel ini, dan dia pun banyak bercerita kepada Anwar tentang isu ini…dia kata teruskan. Saya pun teruskan,” katanya.
Raja Petra berkata kesemua individu ini berjanji akan menjadi saksi sekiranya beliau didakwa di mahkamah.
Sementara itu, TV3 akan menyiarkan sambungan temu bual ekslusifnya dengan Raja Petra esok dalam Buletin Utama pukul 8 malam.
++++Kelisa duri memang dok rasa sapa saja yang lompat parti masuk  UMNO, sokong BN atau keluar dari pakatan RANAP adalah di beli    YB Zul, YB Gobala,, TB Mohsin. YB Osman Jailu, ....semua YB lah..juga Chandra Muzafar....Dr Khalili lagi.lagi dan lagi..... kena beli... berapa ... sejuta  sikit.. dua juta sikit  10 juta ... 20 juta  boleh tahan tapi baru  makan sorang bolehlah anak2... bini orang kanan nak kasi berapa....100  juta... 200 juta    woi berapa banyak dah lompah  penat Dato seri Najib nak beli.......  oooooo Patutlah naik harga minyak...emmhhh  minyak yang naik Ron 97 berapa orang pakai... Ari tu aku ronda2 kot KL keta BMW baru pun lanyak Ron 95 jer.... kreta lain sapa lah nak pakei minyak mahal tu.....

Wednesday, 13 April 2011

EMANG DASER ... EMANG DASAR ... KAMU BAJINGAN

                                                                                         LOGO SADA

Salam semua…
Dalam tempoh sebulan dua ini, isu pemberhentian perkhidmatan pembayaran bil bekalan air di pejabat pos menjadi topik perbualan hangat di kalangan rakyat di merata tempat di Kedah.
Kisah berkenaan menjadi fokus utama lebih-lebih lagi kepada penduduk di kawasan pedalaman seperti Sik, Baling, Padang Terap dan Bandar Baharu.
Ia bermula selepas Syarikat Air Darul Aman Sdn. Bhd. (SADA) mengumumkan pemberhentian berkenaan mulai 1 Mac lalu dengan alasan Pos Malaysia Berhad (Pos Malaysia) menaikkan komisen daripada 70 sen kepada 90 sen bagi setiap bil.
SADA terpaksa berbuat demikian kononnya untuk menjimatkan kos kerana sebanyak RM1.2 juta setahun diperlukan untuk membayar komisen jika syarikat milik penuh kerajaan negeri itu terus melantik Pos Malaysia sebagai agen kutipan.
Di kalangan rakyat jelata, kedengaran suara-suara merungut bahawa alasan tersebut dangkal dan tidak dapat diterima. Ini kerana, tindakan terbabit sebenarnya hanya menguntungkan kerajaan negeri, sedangkan rakyat teraniaya.
Jika dinilai secara terperinci, sebahagian besar daripada 500,000 pemegang akaun domestik SADA merupakan penduduk kawasan pedalaman.
Sebelum ini, mereka mendapatkan perkhidmatan di 46 pejabat pos seluruh pelosok negeri untuk menjelaskan bil air. Bagaimanapun, kini pengguna terpaksa menempuh perjalanan yang jauh ke pekan atau bandar semata-mata untuk membayar bil bekalan elektrik itu.
Langkah memberhentikan perkhidmatan terbabit di pejabat pos juga dilihat amat tidak praktikal memandangkan rata-rata bil penduduk kampung bukanlah dalam jumlah besar iaitu sekitar RM7 hingga RM10 sahaja sebulan.
Apabila kerajaan negeri memutuskan demikian, orang kampung terpaksa menaiki kenderaan atau menyewa teksi ke pekan sekali gus meningkatkan kos pengangkutan mereka.
Sekadar contoh, penduduk kawasan Felda Lubuk Merbau di Padang Terap perlu pergi ke pekan terdekat sama ada Kuala Nerang, Pokok Sena atau Pendang yang jaraknya kira-kira 40 kilometer hanya untuk membayar bil air.
Walhal mereka sebelum ini boleh menjelaskan bil itu di pejabat pos yang jaraknya tidak sampai dua kilometer dari rumah.
Keadaan diburukkan lagi dengan pembayaran bil air hanya boleh dibuat di 16 pejabat SADA dan pejabat Tenaga Nasional Berhad (TNB) atau bank-bank terpilih yang kesemuanya terletak di pekan besar.
Di pihak SADA sendiri, perkhidmatan membayar bil dikatakan tidak cekap kerana sekadar membuka beberapa kaunter, malah waktu perkhidmatan terlalu singkat iaitu bermula pukul 8 pagi hingga 3.30 petang serta ditutup pada hujung minggu.
Akibat itu, pejabat SADA menjadi sesak malah ada pelanggan terpaksa datang semula pada hari lain angkara terlalu ramai beratur untuk membayar bil pada satu-satu masa.
Bagi pemerhati politik, tindakan yang diambil kerajaan negeri itu benar-benar bertentangan dengan slogan Kedah Sejahtera yang dilaungkan mereka.
Situasi berkenaan memperlihatkan wajah sebenar kerajaan negeri yang tidak prihatin dengan nasib rakyat yang memberikan mandat kepada mereka mentadbir.
Walhal, mereka sebelum ini juga mendakwa telah memperoleh keuntungan hasil kecekapan mengurus sumber pembalakan lebih RM50 juta iaitu satu angka yang berlipat kali ganda berbanding sewaktu Barisan Nasional (BN) memerintah.
Jika benar memperoleh keuntungan besar, kenapa tidak boleh menanggung komisen bil air itu bagi mengurangkan beban rakyat jelata? Apapun, kerajaan negeri pimpinan PAS nampaknya lebih senang mengamalkan sikap ‘kedekut’ kerana tidak mahu keluarkan duit.
Ini bermakna semua beban dan tanggungjawab kini dipindahkan ke atas bahu rakyat jelata. Tidak keterlaluan dikatakan ia merupakan satu sikap yang cukup tidak bertanggungjawab.
Selaku kerajaan yang sentiasa memperjuangkan kesejahteraan rakyat, mereka tidak sepatutnya mudah untuk melepaskan bebanan kos. Dalam hal ini, kerajaan negeri harus belajar daripada kerajaan Pusat bagaimana ia terus menanggung subsidi minyak yang besar walaupun sedang berlaku kenaikan harga minyak di pasaran dunia.
Sekiranya ia boleh dilakukan, tidak mustahil rungutan akan berkurangan, malah mampu mengekalkan populariti di kalangan rakyat. Pun begitu, jika dibiarkan berterusan, sudah pasti rakyat Kedah akan ‘menghukum’ mereka dalam pilihan raya umum kelak. — Utusan
  KELISADURI  KATA MEMNGLAH DAH SAH puak ni menyusahkan orang.. bukannya pakata rakyat tapi PAKATAN DEPA bukan reti kesian kat orang yg. comfirm jangan rapat dengan BN .... rakyat nak susah lantak  pi .... Tak sedaq diri ayaq pun kotoq  nak menyusahkan orang... dah lah penaik rega ayaq... Di Penang nun tak naik  pun... ambik ayaq Kedah gak... Tapi yang sah masa banjir retu nasib baik ada doktor hitam dari Perak bagi ayaq  kalau tidak mau mb kedah tu dahaga dok dalam ayaq.... OSTAD.... OSTAD
Kalau lagu ni la, ada can BN nak ambil balik pemerintahan dari kerajaan PAS.

Tuesday, 12 April 2011

Sidang Dewan DUN Perak .... Ada samseng oooooo....

Sidang Dewan Undangan Negeri Perak yang bermula hari ini menyaksikan sekali lagi sikap kebiadapan ADUN pembangkang dari DAP iaitu YB Nga Ko Ming - ADUN Pantai Remis yang hadir tidak mengenakan pakaian rasmi. Ini jelas menunjukkan sikap kurang ajar pemimpin DAP itu kerana dialah satu-satunya ADUN yang datang dengan berpakaian biasa sedangkan turut hadir Raja Muda Perak, Raja Dr Nazrin Shah bagi upacara perasmian pembukaan.






Persoalannya adakah si bodoh ini tidak tahu peraturan yang ditetapkan atau sengaja ingin menarik perhatian kepada YB lain bahawa dialah jaguh dan 'taikong' berkepala besar di Negeri Perak.

Apabila bergelar sebagai seorang lawyer, adakah si kepala besar ini kebal kepada undang-undang dan peraturan yang dikuatkuasakan?. Justeru, kepada mana-mana pendokong yang masih setia mempertahankan si kepala besar ini, perlu berfkir dan merenung sejenak di dalam hati kecil, inikah rupa dan gaya seorang pemimpin yang ingin diketengahkan untuk memperjuangan nasib rakyat terutama kepada orang-orang Melayu di negeri ini.



Antara titah ucapan perasmian Raja Dr Nazrin Shah hari ini..

"Kebahagian dan kemakmuran wajib diagihkan secara adil, perbuatan rasuah dan penyalahgunaan kuasa wajib dihindarkan."

"Kuasa adalah bersifat sementara."

DYTM Raja nazrin menghargai semua pihak yang terlibat dalam membangunkan negeri Perak.

Titah ucapan diakhiri dengan Perasmian Sidang DUN pada hari ini.


Kelisaduri kata memang puak 2 kor meng  ni macam komeng dalam cerita melayu lama  selalu sangat balagak macam gangster tak bleh ikut law ,, dia sorang ja yang betol ... Lepas tu kira nak pukul orang lambat siang.... Pi la tengok kat Suruhanjaya pendaftaran perniagaan depa ni niaga apa....mesti jumpa ada yang meniaga MP yg banyak kat Ipoh........

Pecacai dah... Barua dah.... HamPa nak jadi apalagi... hamPAS??????



Pas akan menjadi korban DAP dan PKR.  Itulah yang dikatakan oleh penganalisis politik.  Itu juga yang dikatakan oleh blogger-blogger.  Namun, PAS mmg bebal.  Cukup mudah dikeldaikan oleh parti-parti yang jelas menentang prinsip perjuangan PAS.  Hasilnya, PAS tidak lagi berprinsip.  Hudud dan negara Islam menjadi bukti penggadaian akidah dan prinsip perjuangan Islenya.  

Kelisaduri kata sampai bila nak lagi nak jadi tukang cover taik orang burok betol la ...... Belah la  .... nak cover apa kotor sangat ........