Sunday 17 April 2011

Talak guna punya Olang

" MANGSA MAINAN POLITIK CINA "

KD ingat semuanya hanya mainan seketika tapi nampaknya berterusan  Ini apa yang diluahkan oleh LunCai  , sama macam KD ..... Nemang depa ni tak guna

GERAKAN MENGANGKAT MARUAH BERMULA.

TAK PAYAH NAK WAYANGLAH. SEMUA ORANG DAH TAU DENGAN JELAS CINA TELAH TIDAK BERIKAN UNDI KEPADA BN DALAM PRN SARAWAK.

MACAM YANG AKU PERNAH TULIS, PEMIMPIN MCA DAN GERAKAN SEDANG MENYEDIAKAN ALASAN YANG ' MUNASABAH ' MENGAPA ORANG CINA LARI KEPADA DAP.ANTARANYA IALAH :-

1. UMNO TERLALU BERKUASA DALAM BN
2. UMNO SEPATUTNYA BERKONGSI LEBIH BANYAK DENGAN ORANG CINA.
3. UMNO PATUT LEBIH BERKORBAN KEPADA ORANG CINA
4. UMNO MENGGUNAKAN KUASA MENYEKAT PELUANG ORANG CINA
5. UMNO PERLU BERIKAN LEBIH BANYAK KUASA KEPADA ORANG CINA

INI ALASAN BAIK YANG LAHIR DARI MULUT PEMIMPIN MCA DAN GERAKAN. INI ATAS KERTAS. ADA ALASAN DALAM HATI MEREKA YANG TAK MEREKA SEBUTKAN. CONTOHNYA :-

1. YANG MENANG DAP, MAKNANYA ORANG CINA TETAP MENANG
2. YANG BODOH MELAYU. CINA KENA GUNAKAN KEBODOHAN INI.
3. YANG BERPECAH MELAYU. CINA KENA BANTU MELAYU UNTUK
TERUS BERPECAH.
4. YANG MENGUASAI EKONOMI ORANG CINA. MELAYU TAK DE PILIHAN
SELAIN BERGANTUNG KEPADA ORANG CINA.
5. YANG MELAYU TAPI JIWA KOSONG MELAMBAK. CINA KENA TERUSKAN
KAWAL GOLONGAN INI.

JADI BERASASKAN KEPADA FAKTA DI ATAS, UMNO KENA MULAKAN GERAKAN MENGANGKAT KEMBALI MARUAH MELAYU. TUHAN DAH BERIKAN LORONG DAN JALAN.

ESOK T MURUGIAH AKAN TAMAT TEMPOH SEBAGAI SENATOR. DENGAN SENDIRINYA DIA GUGUR SEBAGAI TIMBALAN MENTERI DI JABATAN PERDANA MENTERI.

AKU BANGGA SANGATLAH KALAU DS NAJIB BUAT KEPUTUSAN DRASTIK KALI INI. TOLONGLAH DS. BUAT KEJUTAN SIKIT. ABAIKAN MANA MANA TOKOH DARIPADA KALANGAN KOMPONEN BN.

LANTIK PEMIMPIN UMNO. TUNJUKKAN KEPADA SEMUA BAHAWA UMNOPUN RAMAI TOKOH DAN BOLEH BERDIRI SENDIRI. KALAU INI DS LAKUKAN, TOBAT, MELAMBUNG HARGA DIRI UMAT MELAYU...
 
 
Kesian anak muda melayu semua nya rasis tapi bila  olang tu tak apa.... Serupa macam nameewee  dia boleh ,masok parlimen senang jer. tak payah pake kot, tie... Ini ada sorang lagi dok sedih kerajaan sepatutnya lebih tegas dengan mangkok ayu ni.....

Dua hari aku tak buka blog. Aku bengang dan hatiku kusut. Bukan sebab Nuar Bewak, bukan sebab Nik Ajis. Tapi sebab puak sepet yang ibarat cacing dah naik ke mata.
Selepas beberapa PRK dan PRaya Sarawak, keturunan penumpang  tongkang ini dah buktikan tahap kesetiaan mereka kepada kerajaan dan negara.
Madu diberi, tuba dibalas. Mereka khianati keikhlasan orang Melayu yang berbudi kepada mereka. Tak perlu disebutkan lagi pengorbanan orang Melayu. Mereka amat tahu dan faham sangat, kerana kalau tidak kerana itu mereka akan hidup merempat kekal sebagai kaum pendatang.
Mereka bangsa yang tidak tahu makna puas. Selagi mereka tidak berkuasa sepenuhnya, selagi itu mereka takkan berhenti merebut hak orang Melayu hingga habis licin.
Mereka taksub, bahawa orang Melayu tidak akan hidup tanpa mereka. Mereka besar kepala kerana katanya Malaysia takkan maju tanpa mereka. Tapi mereka buat-buat lupa. Mereka juga tidak akan hidup senang  jika Melayu bersikap tegas, tidak mahu tolak ansur, amalkan perkauman dan buruk sangka terhadap mereka.
Mereka tunjukkan betapa besar kepala dan self-centerednya mereka bila menuntut yang bukan-bukan kepada kerajaan. Bila kita beralah dan ditunaikan permintaan mereka, mereka menuntut lagi, lagi dan lagi. Tak apa kalau mereka taat setia. Malangnya mereka khianat. Usahkan nak membalas budi, jangan diusik kita lagipun dah bagus sangat. Kebaikan orang Melayu digunakan sebaik-baiknya untuk memijak kepala kita sendiri.
Sekarang dah terbukti, walau bagaimana pun kita jaga hati mereka pun, mereka tak akan mau sehaluan dengan kita. Mereka tetap memilih DAP kerana DAP itu Cina. Bila DAP menang, mereka juga menang. Lebih meriah lagi bila kemenangan mereka dibantu oleh Melayu yang tak berapa siuman dan malu mengakui dirinya Melayu.
Seperti kata Luncai, UMNO KENA MULAKAN GERAKAN MENGANGKAT KEMBALI MARUAH MELAYU. Kita tunjukkan sejelas-jelasnya rasa kecewa kita terhadap sikap mereka. Apa perlunya lagi jaga hati mereka? Melayu bukannya tak boleh hidup tanpa mereka.
Sudahlah. Anjing pun tau membalas budi orang yang baik terhadapnya.
 
KD rasa depa ni bukan anjing , kerana anjing boleh tolong orang ... Depa sebenarnya BUAYA yang dilepaskan oleh kerbau... Kemudian digigit kakinya.... Sial Punya BUAYA... Makan segalanya......

No comments:

Post a Comment

TAK KISAH KATA LAH APA PUN... JANGAN MENYALAHI UNDANG 2 DAH LER...