Follow by Email

Tuesday, 5 July 2011

Knaper aku sayang Malaysia ..............6

Malaysia senang nak cari orang........................ Orang apa pun ada...............................................

 Pendek kata tak payah pergi berjalan seluruh dunia ..... Dalam Malaysia orang apa pun ada.....Bahasa jangan kira sampai kita tak reti ............
 Awek don worry......... Indon, Cina, Thailand, Philipin.. India... Kazakstan .. Azerbaijan Go head and Go stan pun ada...... Itu lah Malaysia

Ini awek dari monggolia mati disini
Tapi kadang kadang depa yang datang dari dulu kini dan selamanya dok datang tak nak sedar diri ....... tak reti mengisafi diri.................


Ramai warga Indon yg kerja kat rumah org. selalu saja mengambil tidakan pelik apabila org bertindak baik kepada dia.... ada yang lari ikut jantan bila lepas kerja 2 @ 3 bulan...ada yg mlm 2 panggil jantan masok dalam rumah kita... ada yg curi barang kita... Ambil laki org pun ada tau... jaga 2 ... buat guna dll...... tapi ada gak yang baik lepas tu kena nanya pulak cam ni........

Ni awek Indon kena dera di Malaysia .... sampai trauma kawan tu.....
org lain punya hal dia kena getah kot..........


Tapi ni tak kira awak cari makan.... Hujan emas negeri orang ... hujan batu negeri sendiri   lebih baiklah negeri sendiri............................

Tapi yang ini lagi masaalah ,..... ghaplah tak dak dah melampaui asas kebenongan......
Adakah pembaca tidak bangga kalau kita anak penoreh getah.... boleh jadi.. seorang guru... anak driver bas boleh jadi pilot... anak seorang pendayung sampan boleh jadi jurutera.........
Ada bukan tak ada .... org. yang tak mengaku bapa  @ emak dia..... itu nama nya anak Derhaka.... kalau kita di Malaysia kita sebut macam siTenggang... kalau di Indonesia orang sebut Malim Kundang....

Tapi Kd dok terngiang 2 lagi teringat mcm mana perkataan PARIA begitu seksa bagi orang India..... Tidak kah mereka bangga dengan Malaysia yang telah berjaya mengangkat mereka dari golongan pekerja yang hina kepa goongan pekerja Profesional..... Dari tukang angkat Najis menjadi doktor @ jurutera... Kalau di India mungkin hanya sekadar tukang basuh baju org.  Tapi bila di malaysia boleh jadi peguam... cuba nak handle demonstasi seluruh rakyat yang di sokong oleh org yg. tidak bertamaddun dan tak tahu mana bersih mana kotor........ Ini lah pariah sebenar yang masih tak sedar diri.... bukan org. India yang bijak dan tahu peruhan diri.....mereka..
DS Sammy yg.mempunyai velue utk. mengendalikan satu rumah satu profesional tak dikenang... inilah Malim Kundang tulin..... musuh kepada pembanggunan insan tak benarkan org. lain berjaya... Bakarlah jambatan tempat anda melintas agar bangsa kita  sendiri yg menjadi paria.....akan datang... kekalkan attitude  buruk agar semua warga Malaysia kembali menjadi Paria atas busuknya hati anda.......
video
Berapa ramaikah antara orang, melayu, India Cina, Kadazan Murut Bajau atau lain bangsa  yg. mati kerana tak makan ..... malah kita tengok ramai dari manusia seluruh dunia sanggup mati disini untuk cari makan ....cari makan mcm kerja...... tapi yang kita dok gila kata negara kita pulak tak adil.... everything fuck ... amende ni..... tak ke bodoh kita kalau negara kacau bilau ... kita nak jadi apa........JADI PARIA.....   sebenarnya semua rakyat Malaysia jgn Malu... jgn segan..... kalau org. kata kita bangsa yg. koman .... tak ada standard..... jgn takut malah kena bangga....
Tak percaya ka ?  OK....... Bapa ONN Jaafar iaitu atok atok kepada Hishamuddin ... menteri dalam negeri adalah Pekerja di Istana johor..... maksudnya bukan Sultan... Cuma pekerja..... sebab tu  UMNO mula di Istana......
Alleh..... di Amerika sendiri tak Negro tak marah pun depa dikata kan hamba abdi.... cukup hina kalau kita ingat filem ROOTS dulu ... malah depa berlakon lagi.....apa nak heran....PARIALAH TU.......

Akuilah diri dan keturunan sendiri.... Banggalah walau pun anda sebenarnya adalah dari keturunan pengangkat najis.... pembasuh pinggan... pencuci baju... pengangkat bijih,  tarek lanca..... pengayuh beca...




Tak apalah...... itu adalah hasil usaha bapa kita membesar kita ... itulah jadinya kita ...Jurutera peguam guru pensyarah   .... tapi akuilah dia sebagai bapa kita ... jgn derhaka padanya....... dengan keturunan kita.... walaupun kita adalah paria.... tapi paria yang berjaya.... KD rasa sesiapa saja patut muhasabah diri.........ookey..

No comments:

Post a Comment

TAK KISAH KATA LAH APA PUN... JANGAN MENYALAHI UNDANG 2 DAH LER...