Friday 9 November 2012

Nurul .... tobat weiiiii







Hebat anak Dato sri ni................    Ikut suka aku la nak pi ikut pahaman apa... UMNO ka PAS ka PKR ka DAP .. Komunis ka .. Punk ka Metal ka.. Grunge ka Black Metal horor metal ka nak Islam ka .. nak sokong yahudi ka.. nak ikut kristian ka .......... Itulah maksud anak mantan TPM yg bergelar aljuburi oleh mat sabu satu masa dulu........

Begitulah yang cuba dilakukan oleh Nurul Izzah Anwar apabila nekad membawa fahaman pluralisme ke dalam masyarakat kita. Pluralisme agama (religious pluralism)adalah di antara fahaman baru yang diusung oleh PKR. 

Trend pemikiran ini wujud di atas dasar kebebasan, golongan pluralisme ini yakin bahawa agama hanyalah persepsi manusia yang relatif terhadap tuhan yang mutlak, maka seluruh agama tidak boleh mengatakan bahawa agama yang dianuti mereka lebih diyakini benar dari agama-agama lain.

Kenyataan Nurul Izzah Anwar dalam satu forum yang telah mendapat kencaman ramai pihak jelas menggambarkan di negara kita percubaan membawa fahaman baru ini sedang giat dijalankan melalui parti-parti politik pembangkang.
"Sebarang peruntukan undang-undang berkaitan kebebasan beragama harus dilaksanakan secara adil tanpa mengira agama termasuk Islam.
"Seharusnya tidak wujud sebarang desakan beragama sehingga membezakan antara agama Islam dan agama lain"
 “Apabila anda bertanya saya, tiada paksaan dalam beragama… mengapa sesetengah pihak rasa bersalah, perkara ini (kebebasan agama) hanya terpakai kepada orang bukan Melayu, sepatutnya diguna pakai secara sama rata"
Apa yang anda faham melalui kenyataan ini...?

Dari pemahaman saya, Nurul Izzah menyamakan agama Islam dengan agama-agama lain dan hak kebebasan beragama tidak sepatutnya terpakai kepada bukan Melayu sahaja, ia sepatutnya dilaksanakan untuk semua termasuklah Melayu. .......Elok la tobat weeeiiiiiiiii


No comments:

Post a Comment

TAK KISAH KATA LAH APA PUN... JANGAN MENYALAHI UNDANG 2 DAH LER...