Wednesday 26 October 2011

Siapa Mursyid?


Aku tertarik denga video ni.... aku terjumpa jer..langsung terfikir ... apa nak jadi dengan kita org. melayu... Ulamak kebanggaan PAS ini agak merapu bila dia kata kelahiran Nabi Muhammad SAW adalah sama dengan kelahiran Mamat di kampung kita...  Hanya selepas 40 tahun baru sewajarnya Nabi di agungkan selepas terima wahyu......Maulud kerja tak sudah ... memanglah .. bukan kerana sambut maulud .. dosa kita habis... masuk syorga .... tapi  sambutan ini umpama hiasan jer...Kalau perempuan tak dihias dengan barang kemas ... tak kemas la... bukan wajib pun...

Ustaz Kazim beri jawapan tu cukup jelas ... supaya manusia faham


Sebenar jawapan Ilmuan dua org aku tak kisah kerana dua dua ilmuan .. hebat... soal jawab lah apa yang patut .... terang mana yg kabor.... umat perlu tahu......

Tapi yang ini aku nampak TNGA perlu tegor ..... ngucap ... bawa bertaubat... Dia boleh kata TNGA itu adalah mursyidul am PAS yang tak mungkinmelakukan kesilapan....  Adakah org lain selain Nabi SAW yg maksum.... aku pun tak faham.... kan kah TNGA juga manusia....   Rasullullah juga pernah cedera semasa berperang akibat kesilapan... tetapi itu memang kehendak Allah... Nabi Adam AS pun tersilap termakan buah yg menyebabkan tercampak kedunia .... itu juga kehendak Allah... Adakah Nik Aziz macam tu... maksum ,tak silap dah..

Fikirla sendiri ... Apa 2 yang patut........Wajarkah berkata begitu.....




No comments:

Post a Comment

TAK KISAH KATA LAH APA PUN... JANGAN MENYALAHI UNDANG 2 DAH LER...